כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
חברים לטרור

בכיר איראני מתגאה בכך שרוסיה קנתה מל"טים מאיראן

מחוקק איראני אומר כי שיתוף הפעולה הצבאי בין טהראן למוסקבה הפריע ל"משוואות הפוליטיות של הסדר העולמי", ואישר את בקשתה של רוסיה לקנות מל"טים איראניים. ארה"ב אישרה כי רוסיה מתכננת להשיג מל"טים איראניים כדי לחזק את מעמדה החלש בקרבות

בכיר איראני מתגאה בכך שרוסיה קנתה מל"טים מאיראן
מל"טים איראניים צילום: Iran international

האדי בייג'ינג'אד, חבר ועדת האנרגיה של הפרלמנט, אמר אמש (שלישי) לאתר הרשמי של ממשלת איראן כי ההתקדמות של איראן בתחום בניית כלי טיס בלתי מאוישים שינתה משמעותית את תדמית המדינה בזירה הבינלאומית. הוא אמר כי שיתוף הפעולה הצבאי בין טהראן למוסקבה הפריע "למשוואות הפוליטיות של הסדר העולמי", ואישר את בקשתה של רוסיה לקנות מל"טים איראניים.

לדבריו, מכירת מל"טים חיזקה את קשריה של איראן עם מדינות ידידותיות, ותיאר זאת כגורם מועיל לשלום ויציבות האזור. הוא הוסיף כי ארה"ב הודתה בעליית כוחה של איראן בייצור מל"טים, והיא מודעת היטב לעלות ההתמודדות עם מל"טים איראניים באזור.

כזכור היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הזהיר פעמיים החודש כי נראה שמוסקבה בוחנת רכישת מל"טים איראניים וקצינים רוסים אפילו ביקרו בבסיס מל"טים באיראן כדי לבדוק את האפשרויות שלהם. הצהרותיו רמזו על הכשרה אפשרית של צוותים רוסים להפעיל את המל"טים ואמר כי הדבר יגרום למותם של אזרחים נוספים באוקראינה.

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, וויליאם ברנס אמר ב-20 ביולי, "זה נכון שהרוסים מושיטים יד לאיראנים כדי לנסות לרכוש מל"טים חמושים", גם שר ההגנה לויד אוסטין והרמטכ"ל מייק מילי, אישרו כי רוסיה מתכננת להשיג מל"טים איראניים כדי לחזק את מעמדה החלש בקרבות מול האוקראינים.

יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר ביום שני לערוץ הטלוויזיה Iran International כי רוסיה ואיראן הן בעלות ברית במלחמת אוקראינה, וזה לא יהיה הפתעה אם טהראן תספק מל"טים למוסקבה.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד