כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מציאות קשה

שייח' ג'ראח: תושבים יהודים הגישו תביעה נגד פורע ערבי

כתב תביעה על סך 90,000 ש"ח הוגש נגד צעיר ערבי תושב שכונת שייח' ג'ראח שמציק לתושבי השכונה, מקלל אותם ומאיים עליהם. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בירושלים על ידי עו"ד חיים בלייכר אשר מייצג את תושב השכונה, טל יושבייב, מטעם ארגון חוננו

שייח' ג'ראח: תושבים יהודים הגישו תביעה נגד פורע ערבי
מעצרים בשייח ג'ארח צילום: ביטחון שדה

תביעה בגין איומים: חצי שנה לאחר שהוצתו מכוניות ובית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, השקט בשכונה עדיין לא חזר לקדמותו. צעיר ערבי, תושב השכונה ממשיך להתנכל לתושביה היהודים, מאיים עליהם ומקלל אותם. תושבי השכונה היהודים החליטו להפסיק לשתוק, לתבוע את הצעיר ולדרוש ממנו פיצויים כספיים על מעשיו.

מאחורי התביעה עומד תושב השכונה, טל יושבייב, שאותה הוא הגיש באמצעות עורך דינו, חיים בלייכר מארגון חוננו. יושבייב תובע את רמאדאן חג' מחמוד, צעיר בן 28 אשר מתגורר עם הוריו ואחיו בשכנות למשפחת יושבייב. אחיו של חג' מחמוד נמצא מזה מספר חודשים במעצר עד תום הליכים בעקבות פעילות חבלנית נגד יושבייב, ואף חג' מחמוד עצמו נעצר – אך שוחרר כיוון שלא היה מספיק ראיות נגדו.

מכתב התביעה עולה כי חג' מחמוד נוהג לתקוף, לאיים ולקלל את התובע לעיתים תכופות בעת שהשניים נפגשים בשכונתם, כולל גם מפגשים בבית המשפט. כתוצאה ממעשיו של הנתבע נגרם כאב וסבל רב לתובע.

בכתב התביעה הובאו ראיות ממקרים שונים וכן סרטונים על ההצקות החוזרות ונשנות של הנתבע. לדוגמה, בתאריך 22.4.27 התקיים דיון מעצר בעניינו של אחיו של רמאדאן. יושבייב הגיע לדיון בליווי עו"ד בלייכר, אולם לאחר הדיון החל רמאדאן לצעוק לעבר יושבייב, איים עליו כי "הוא ואחים שלו יחכו לו בחוץ", והוסיף "אח שלי גיבור".

במקרה אחר, כאשר חגר יושבייב את ילדיו ברכבו, התקרב אליו הנתבע יחד עם חברו והחל לקלל אותו לעיני ילדיו. שוטרים שהיו במקום והבחינו במקרה הרחיקו את הנתבע אך כשעתיים לאחר מכן כשיצא יושבייב לזרוק את הזבל, נתקל שנית בנתבע שחזר לקלל אותו ולאיים עליו. לאחר מכן בעת שיושבייב רכב על הקטנוע שלו נמשכה ההתנכלות מצד הנתבע, שכללה קללות ועברה לאגרופים שנתן הנתבע לקסדה שהייתה לראשו של יושבייב. לאור זה הוגשה תלונה למשטרה, אך לא נעשה עמה דבר.

בכתב התביעה מצורפים עוד אירועים רבים שבהם איים התובע על יושבייב וקילל אותו. לאור זאת מבקש יושבייב לתבוע את חג' מחמוד על פגיעתו בגופו ובכבודו לעיני-כל, דבר שיש בו בנסיבות העניין, כדי להוות פגיעה בכבודו של התובע באשר הוא אדם. כמו כן, הנתבע בדבריו מבצע עבירת איומים וכן העובדות המתוארות בתביעה מהוות עוולות של תקיפה ורשלנות.

לדברי התביעה, מעשיו של הנתבע, החוזרים ונשנים באופן תדיר, גרמו ועוד גורמים סבל רב ומתמשך למשפחת יושבייב. לדבריהם, יושבייב חש בכאב וסבל עד שאינו יכול להכילם עוד. מדובר בתחושות קשות של אובדן הכבוד האישי, הביטחון והשקט הנפשי, לצד השפלה חוזרת ונשנית אליה נלווית תחושה תמידית של דאגה ולחץ מהישנות האירועים הקשים. כמו כן, סבל זה אינו עומד לבדו, אלא מצטרף לאירועי האיבה ה טראומתיים שחוו התובע ובני משפחתו כתוצאה ממעשיהם של שכניהם, ביניהם אחיו של הנתבע, העומד כעת לדין בגין מעשים אלו.

בנוסף לזאת, הנתבע מודע למציאות קשה זו המקיפה את חייהם של בני המשפחה, ובכל זאת, ממשיך ומוסיף על כאבם מתוך שנאה יוקדת הנוגעת ליהדותו ולאומו של התובע. איומיו הפומביים, החוזרים ונשנים, של הנתבע, מקימים חשש ממשי כי בקרוב יבואו לכדי מימוש. גם הרקע, כאמור, מגביר את החשש האמור. שכן, היו שכבר הוציאו את האיומים לפגיעה מן הכוח אל הפועל.

לאור כל זה מבקשים משפחת יושבייב, באמצעות עו"ד חיים בלייכר אשר מייצג אותם מטעם ארגון חוננו, פיצויים על סך של 90,000 שקלים. בנוסף לזאת, מבקשים בתביעה מבית המשפט להורות על חג' מחמוד בצו שלא להתקרב למשפחה ולא ייצור איתו קשר כלל על מנת שמסכת הייסורים הזאת מצידו תיפסק לחלוטין.

ארגון חוננו שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד