ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לידיעת בני גנץ

שותפים עתידיים? השר מקלקל: "החרדים יסחטו"

ב'כחול לבן' בונים על המפלגות החרדיות שאיתן יקים בני גנץ ממשלה בראשותו אחרי הבחירות באם נתניהו לא ישיג 61 אצבעות. אולם נראה שהשר הבכיר אשר הינו חלק מהאיחוד מנסה לחבל ביחסים ומציג את החרדים כ'סחטנים', אמירה שנשמעה לא אחת מצד אויבי המגזר

שותפים עתידיים? השר מקלקל: "החרדים יסחטו"
בני גנץ כרמטכ"ל עם חרדים צילום: פלאש 90

מי שמאזין או צופה בימים אלה, שם לב למסרי האחידים היוצאים מפיהם של חברי מפלגת 'כחול לבן' שמסבירים מדוע בני גנץ הוא ראש הממשלה הבא בסבירות גבוהה יותר שמשני המתמודדים מולו בנימין נתניהו ויאיר לפיד. לדבריהם, גנץ הוא היחיד שאף אחד לא מחרים אותו כולל המפלגות החרדיות.

אולם נראה ששר השיכון זאב אלקין מ'תקווה חדשה' לא שמע את התדרוך או שמא מתעלם ממנו וקודח חור בספינה של בני גנץ וגדעון סער. בראיון שהעניק לרדיו 103FM, הגדיר את השר את החרדים כסחטנים. לדבריו, "המשימה של נתניהו היא להעביר את החוק הצרפתי ולמלט את עצמו מבית המשפט. אם הוא יגיע ל־61, זו תהיה קואליציה נוראית כי כולם יסחטו אותו מימין ושמאל, גם המפלגות החרדיות וגם בן גביר - בגלל החוק הזה. לא ניתן שזה יקרה", קבע בפסקנות.

בערך באותה השעה ברדיו מתחרה, אמר ח"כ מיכאל ביטון מ'כחול לבן' בראיון: "אם תקשיבו למנגינה של ראשי הציבור החרדי והתקשורת החרדית בחודשים האחרונים - תזהו מנגינה אחרת, הם אומרים שבני גנץ ראוי להיות ראש ממשלה".

על מצב המנדטים לאחר איחוד כחול לבן ותקווה חדשה, אמר השר אלקין ב-103FM: "היינו 5־4, כחול לבן היו 8, עכשיו הרשימה המאוחדת מגיעה ל־13־12 מנדטים. לפיד היום עם 17 מנדטים. כולם מבינים שלפיד לא יכול להקים ממשלה כי המפלגות מהצד השני לא ילכו איתו, כשנתניהו לא יגיע ל-61 היחידי שיוכל להקים ממשלה ולבנות פה ממשלת אחדות רחבה זה רק בני גנץ. לא רק שהוכחנו שאנחנו יכולים לעמוד במבחנים, גם לפני כמה שבועות, הוצע לנו כל דבר בעולם רק כדי שנקים ממשלה עם נתניהו".

"שקד עבדה מאוד קשה להקים ממשלה עם נתניהו רק לפני כמה שבועות", תקף, והוסיף: "גם גנץ, במשך כל השנה הזו, גם בשלב הקמת ממשלת השינוי וגם לפני כמה שבועות, גם לו נתניהו הציע כל דבר שבעולם והוא למד לקח מהפעם הקודמת. זה לגיטימי אבל אם אתה רוצה לדעת מי ידע לעמוד במבחן תבדוק מי עמד, תלך כמה שבועות אחרונה, גם אנחנו וגם גנץ עמדנו במבחן".

בחירות לכנסת ה-25 המפלגות החרדיות זאב אלקין בני גנץ כחול לבן - התקווה החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד