ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נזק עצום

מחקר מעלה: הסנקציות משתקות את כלכלת רוסיה

חוקרים מאוניברסיטת ייל אומרים שהכלכלה הרוסית סובלת מנזק עצום עקב סנקציות מערביות, למרות שמוסקבה ממעיטה בהשפעתן. הרוסים נאלצו לעבור מהשווקים העיקריים באירופה לאסיה, והמהלך פגע בהם כלכלית

מחקר מעלה: הסנקציות משתקות את כלכלת רוסיה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הסנקציות על רוסיה גובות מחיר כבד מהכלכלה הרוסית, למרות שמוסקבה מכחישה זאת, וכי לטענת הרוסים המדינה אינה מרגישה את הסנקציות.

על פי מחקר חדש מאוניברסיטת ייל הסנקציות פוגעות קשה ברוסיה. המחברים טוענים שעבודתם מטילה ספק בטענותיה של מוסקבה כי הכלכלה נותרה איתנה וכי המערב סובל יותר מ"מלחמת התשה כלכלית".

צוות המומחים של ייל השתמש בנתוני צרכנים ובנתונים של שותפי הסחר והספנות הבינלאומיים של רוסיה כדי למדוד את הפעילות הכלכלית חמישה חודשים לאחר שמוסקבה החלה את פלישתה לאוקראינה. הם גילו שמעמדה של רוסיה כיצואנית סחורות נשחק באופן בלתי הפיך, לאחר שנאלצה לעבור מהשווקים העיקריים שלה באירופה לאסיה והמהלך פגע בהם קשות.

המחקר גילה שהיבוא הרוסי קרס ברובו מאז תחילת המלחמה, וכי המדינה מתמודדת עם אתגרים קשים בהבטחת רווחים, וחלקי חילוף וטכנולוגיה חיונית. "הייצור המקומי הרוסי הגיע לקיפאון מוחלט ללא יכולת להחליף חלקי חילוף, מוצרים וכישרונות אבודים", גילה הצוות.

"ההיחלשות של בסיס החדשנות והייצור המקומי של רוסיה הוביל לעלייה במחירים ולחרדה של הצרכנים", הוסיפו המחברים. עם יציאתן של כ-1,000 חברות גלובליות, רוסיה איבדה חברות המייצגות כ-40% מהתוצר המקומי הגולמי, לפי המחקר.

תקציב ממשלת רוסיה נכנס לגירעון בפעם הראשונה, והכספים של הקרמלין נמצאים "במצוקה הרבה הרבה יותר קשה ממה שמקובל להבין". נתונים חדשים עבור הייצור התעשייתי הרוסי לחודש יוני מראים כי היא היתה ירידה משמעותית במגוון דברים בהשוואה לשנה שעברה.

בתחום המכוניות, הייצור ירד ב-89%, בעוד בתחום כבלים סיבים אופטיים הוא ירד בכמעט 80%. "פרסומים הטוענים שכלכלת רוסיה התאוששה הם פשוט לא נכונים, העובדות הן שלפי כל מדד ובכל רמה, הכלכלה הרוסית מתערערת", נכתב.

מחקר נפרד של המכון הגרמני לעניינים בינלאומיים ובטחוניים שפורסם ביוני גם העלה כי הכלכלה הרוסית נמצאת במצוקה קשה, למרות שהחזיקה מעמד היטב בתחילה מול הסנקציות.

"השפעות הסנקציות רק מתחילות להתגלות: בעיות שרשרת האספקה ​​מתעצמות והביקוש יורד במהירות, בטווח הארוך יותר, כלכלת רוסיה תהפוך ליותר פרימיטיבית ככל שהיא תתנתק חלקית מהסחר הבינלאומי", נכתב.

מלחמת אוקראינה רוסיה כלכלה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד