כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
עריץ, חשדן ומבודד

"סאדם הקטן": תחקיר מקיף על בן סלמאן חושף צדדים שהסתיר

כתבת פרופיל חדשה במגזין ה"אקונומיסט" חושפת את הדמות המאיימת של יורש העצר הסעודי בן סלמאן | לצד האשמות בעולם כי הוא עומד מאחורי רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י מקורביו מספרים כי הוא אדם קר, אכזר ואלים שלא בוחל באמצעים בכדי להשיג את מטרותיו

"סאדם הקטן": תחקיר מקיף על בן סלמאן חושף צדדים שהסתיר
ביידן ובן סלמאן מחליפים אגרופים במקום לחיצת יד צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר במגזין האמריקני "אקונומיסט" נחשפים פרטים חדשים על חייו של יורש העצר הסעודי והאיש החזק בממלכה מוחמד בן סלמאן. בכתבה מתגלה בן סלמאן כדמות עריצה, חשדנית, מבודדת ומאיימת.

בן סלמאן, כך מתגלה מהכתבה שהובאה בכאן חדשות, סבל מבדידות בתור ילד. חברי ילדות שלו סיפרו כי אף אחד לא רצה לשחק איתו כדורגל, ורבים העדיפו להיות בחברתם של בני דודיו שהיו נסיכים. הוא אף כונה בלעג כ"בן של בדואית", כיוון שאימו, אשתו השלישית של המלך סלמאן, הגיעה מרקע שבטי ולא מרקע עירוני ומשכיל. 

אולם ברבות השנים הצליח בן סלמאן לטפס במעלה בית המלוכה הסעודי עד שהגיע לתפקידו הנוכחי כיורש העצר, אך לא בלי התנהגות אלימה. הוא מכונה כ"סדאם קטן" על ידי מכריו, עם שינויים קיצוניים במצב רוחו שמשפיעים על קרוביו.

בבית המלוכה העידו הקרובים לו כי התנהג באלימות, לא פעם הכה את קרוביו עד שנזקקו לטיפול רפואי, במהלך ויכוח עם אימו, ריסס את התקרה בקליעים. התקפי הזעם של יורש העצר לא פסחו גם על גורמים במעגלים קרובים ובכירים אחרים ונטען שפעם אחת נעל שר בתא שירותים למשך 10 שעות. 

מוחמד בן סלמאן ערב הסעודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד