ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פירומן מסוכן

כבאי צרפתי נעצר באשמת "מצית שריפות סדרתי"

כבאי צרפתי נעצר בחשד שהיה מצית שריפה סדרתי כדי להרגיע את האדרנלין. כ-14,000 בני אדם פונו מאזור ז'ירונד בצרפת, ויותר מ-1,200 כבאים נאבקו כדי להשתלט על הלהבות לאחר שריפה שפרצה בחלקים שונים של אירופה

כבאי צרפתי נעצר באשמת "מצית שריפות סדרתי"
שריפה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

כבאי מדרום צרפת, מואשם בהדלקת סדרה של שריפות באזור ארו לא הרחק מהעיר מונטפלייה. מוקדם יותר החודש, אירופה התמודדה עם גל חום קיצוני ביותר שלה עד כה, עם הטמפרטורות שהגיעו לשיאים חסרי תקדים של מעל 39 מעלות.

כ-14,000 בני אדם פונו מאזור ז'ירונד בצרפת, יותר מ-1,200 כבאים נאבקו כדי להשתלט על הלהבות לאחר שריפה שפרצה בחלקים שונים של אירופה. כעת, גורמים רשמיים חוקרים האם הכבאי בן 30 שכונה "כבאי פירומן" על ידי כלי חדשות מקומיים היה אחראי לשריפה של חודש יולי.

האיש הודה כי הצית שריפות ב-26 במאי, 21 ביולי, ב-26 ביולי וב-27 ביולי, כך אמר התובע של מונטפלייה, פבריס בלרג'נט, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. הוא נשאל על המניע שלו, והצהיר שעשה זאת על מנת להביא "להתערבות של מכבי האש כדי להציל אותו מסביבה משפחתית מעיקה ובגלל ההתרגשות שגרמו לו ההתערבויות הללו".

"אדרנלין הוא קרא לזה, אלו המילים שלו. הוא גם אמר שיש לו צורך בהכרה חברתית", הוסיף התובע המחוזי. האיש עבד כמהנדס יערות במשך 20 שנה והוא חבר מועצה.

הוא מואשם ב"הרס של יערות, שטחים, שיחים או מטעים השייכים לאחרים בתנאים העלולים לחשוף אנשים לפגיעה פיזית". עורכת דינו, מארי בר אמרה: "הוא התנצל בפני הכבאים שהוא עובד איתם כיוון שהוא מכנה אותם המשפחה הגדולה שלו. זה מישהו שמסור מאוד לעבודתו. קשה לו להסביר, באופן מסוים הוא חש הקלה על כך שנעצר. הוא מסביר את זה כהתמכרות".

בכיר בכוחות הכיבוי לשעבר לודוביק פינגנאוד, אמר לתקשורת המקומית, "זה מגעיל שיש בארגון סוג כזה של אדם". אם יורשע, הוא צפוי לעד 15 שנות מאסר, כמו גם קנס כבד של 153,000 דולר.

צרפת שריפות גל שריפות מצית סדרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד