י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"להפגין תום לב"

איראן רוצה לתת לארה"ב 'הזדמנות נוספת' להגיע להסכם גרעין

מנהל המשא ומתן הגרעיני הבכיר של איראן אומר שאיראן תיתן לארה"ב הזדמנות נוספת להביא הסכם גרעין. מחוקק איראני אמר כי שיחות הגרעין יתחדשו בקרוב. "אנחנו מוכנים לסיים את המשא ומתן בהסדר קצר, אם הצד השני יהיה מוכן לעשות את אותו הדבר"

איראן רוצה לתת לארה"ב 'הזדמנות נוספת' להגיע להסכם גרעין
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

איראן הודיעה כי היא רוצה לתת לארה"ב 'הזדמנות נוספת' להגיע להסכם גרעין. מנהל המשא ומתן הגרעיני הבכיר של איראן אמר אתמול שטהראן תיתן לוושינגטון הזדמנות נוספת. "שיתפנו את הרעיונות המוצעים שלנו כדי לסלול את הדרך לסיום מהיר של המשא ומתן בווינה שמטרתו לתקן את המצב המסובך המזיק שנגרם כתוצאה מהנסיגה החד-צדדית והבלתי חוקית של ארה"ב", צייץ הבכיר עלי באגרי-קאני ביום ראשון אחר הצהריים.

הוא הוסיף כי איראן עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הסוכנות לאנרגיה גרעינית, "בפרט עם המתאם האירופי של השיחות, ג'וזפ בורל, כדי לתת הזדמנות נוספת לארה"ב להפגין תום לב ולפעול באחריות, אנחנו מוכנים לסיים את המשא ומתן בהסדר קצר, אם הצד השני יהיה מוכן לעשות את אותו הדבר".

בינתיים יאג'וב רזאדה, חבר מועצת המנהלים של הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט אמר לסוכנות הידיעות האיראנית (ISNA) מוקדם יותר ביום ראשון כי סבב חדש של שיחות גרעין עם מעצמות העולם יתחיל בווינה, אולי בקרוב, "על רקע המאמצים של השותפים האירופיים, להחיות את הסכם 2015".

ישראל איימה שוב ושוב בחודשים האחרונים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע מאיראן להפוך לאיום גרעיני ואמרה שכוחותיה המזוינים נערכים לפעולה במידת הצורך.

ארה"ב וישראל הסכימו ביולי לנקוט עמדה משותפת נגד תוכנית הגרעין והמעורבות של איראן בסכסוכים אזוריים ואמרו כי יפעלו יחד כדי למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני. איראן העשירה מספיק אורניום ל-60%, כך שאם תועשר עוד יותר ל-90%, החומר הבקיע יספיק לפצצה גרעינית בתוך כמה שבועות.

איראן הסכם גרעין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד