י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"תקיפה מכוונת"

איל התבואה של אוקראינה נהרג בהפגזה רוסית על מיקולאייב

אחד מאנשי העסקים העשירים באוקראינה נהרג עם אשתו בהפגזה רוסית מאסיבית על העיר מיקולאייב שבדרום המדינה. הוא היה הבעלים של חברה העוסקת בייצוא תבואה. הוא גם קיבל את פרס "גיבור אוקראינה"

איל התבואה של אוקראינה נהרג בהפגזה רוסית על מיקולאייב
אולקסי ודאטורסקי והבית שנפגע צילום: צילום מסך

אולקסי ודאטורסקי, בן 74, ואשתו ראיסה, זוג עשירים כקורח באוקראינה, ואחד מאילי התבואה הבולטים במדינה, נהרגו כאשר טיל פגע בביתם במיקולאייב ביום ראשון בערב, כך אמרו גורמים מקומיים. אולקסי ודאטורסקי, היה הבעלים של חברה העוסקת בייצוא תבואה. הוא גם קיבל את פרס "גיבור אוקראינה".

ראש עיריית מיקולאייב, אולכסנדר סנקביץ', אמר שזו כנראה ההפצצה הרוסית הכבדה ביותר על העיר עד כה. במהלכה נגרם רב נזק למלון, למתחם ספורט, לשני בתי ספר, וכן לבתים. מיקולאייב נמצאת על הנתיב הראשי לאודסה, הנמל הגדול ביותר באוקראינה בים השחור, ונפגעה שוב ושוב מאז שרוסיה פתחה בפלישה שלה ב-24 בפברואר.

אולקסי ודאטורסקי 

מנהיג האזור ויטלי קים אמר כי "תרומתו של מר ואדאטורסקי לפיתוח התעשייה החקלאית ובניית ספינות, לפיתוח האזור לא יסולא בפז". יועץ ללשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר כי הוא מאמין שרוסיה כיוונה את האש לעבר ביתו של איש העסקים במכוון.

היועץ מיכאילו פודוליאק אמר שאחד הטילים פגע בחדר השינה של איש העסקים, והוסיף כי הדבר "לא משאיר ספק" שהוא היה מונחה בכוונה תחילה. ההרוג היה הבעלים של חברת 'ניבולון' שבנתה מתקני אחסון רבים ותשתיות אחרות ליצוא תבואה.

אוקראינה ורוסיה הן יצואניות גדולות של חיטה ודגנים אחרים, והשיבוש ביצוא שנגרם עקב המלחמה הביא לעלייה במחירי המזון ברחבי העולם. שתי המדינות חתמו בשבוע שעבר על הסכם בתיווך האו"ם בטורקיה, שמטרתו להקל על משבר המזון. ההסכם כמעט בוטל בעקבות מתקפה רוסית על נמל אודסה למחרת.

חידוש היצוא האוקראיני עוכב עוד יותר על ידי בדיקות ביטחוניות. אבל ביום ראשון אמרה טורקיה שהספינה הראשונה הנושאת תבואה צפויה לעזוב את אודסה ביום שני בבוקר.

מלחמת אוקראינה רוסיה מתקפת טילים טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד