י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
בפעם השנייה בשבועיים

יצירות אנטישמיות מוצגות בתערוכה בינלאומית בגרמניה

זעם רב בקהילות היהודיות בגרמניה לנוכח הצגת יצירה אנטישמית נוספת בתערוכת 'דוקומנטה' המוצגת במדינה. הגרמנים לא התייחסו לבקשות של היהודים, והתערוכה מציגה לראווה יצירה אנטישמית נוספת

יצירות אנטישמיות מוצגות בתערוכה בינלאומית בגרמניה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

גורמים בקהילה היהודית בגרמניה דורשים לסגור את תערוכת האומנות המודרנית הבינלאומית, 'דוקומנטה', בשל תכנים אנטישמיים של כמה מהיצירות שהוצגו בתערוכה, מהחשובות בעולם, הנערכת כל חמש שנים בעיר קאסל.

רק לפני כשבועיים התפטרה המנהלת הכללית של ה'דוקומנטה' בעקבות סערה ציבורית שפרצה סביב 'יצירה אומנותית' מאינדונזיה. המנכ"לית, הגישה את התפטרותה ובמקומה מונה כמנהל זמני אלכסנדר פארנהולץ. אולם כעת התערוכה מציגה לראווה יצירה אנטישמית נוספת.

גם שרת התרבות הגרמניה עומדת בפני ביקורת קשה, לאחר שהצהירה שאין זה מתפקידה להיות "שוטרת תרבות" ולאשר אלו יצירות יוצגו ואלו לא. עם זאת, התייחסה ל'יצירה' האינדונזית והבהירה שהיא בעלת תכנים אנטישמיים. כמו כן היא הביעה תמיכה בהפקת לקחים מתקריות האנטישמיות ב'דוקומנטה'.

הרב אביחי אפל, הרב הראשי של פרנקפורט הגיב לדבריה של שרת התרבות הגרמנית ואמר: "מי שאינו מעוניין להפעיל פיקוח נגד אומנות אנטישמית, מתעלם מההשלכות שהיא עלולה ליצור. מדובר בהתרת רסן האנטישמיות בתואנה של תרבות וחופש הביטוי. חופש הביטוי והאומנות הינו ערך חשוב מאוד, אך גם לערך זה ישנם גבולות כאשר משתמשים בו על מנת לפגוע בדתות, בעמים, ובמיעוטים".

יצוין כי גם בעבר הוצגו בתערוכה תכנים אנטי ישראליים קשים ביותר. פעילי המאבק נגד האנטישמיות בעיר קאסל מאשימים את הנהלת ה'דוקומנטה' בכך שהיא פועלת באופן מכוון להזמין יוצרים ויצירות אנטי ישראליים, חלקם מקורבים לתנועת החרם על ישראל BDS.

אנטישמיות בגרמניה אנטישמיות תערוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד