כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
הציגו ישיבת ממשלה מי-ם

'משמרות המהפכה' מאיימים לתקוף את ניו יורק בנשק גרעיני

תשדיר תעמולה שהתפרסם בימים האחרונים על ידי משמרות המהפכה האיראניות, חורג משמעותית מהקו הרשמי של המשטר האיראני, ובפעם הראשונה מאיים מפורשות לעשות שימוש בנשק גרעיני כנגד ארה"ב

'משמרות המהפכה' מאיימים לתקוף את ניו יורק בנשק גרעיני
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

האיראנים פרסמו איומים נגד ארה"ב, ואיימו לתקוף את ניו יורק בנשק גרעיני. בצילום ברשתות החברתיות האיראניות מתוך ישיבת הממשלה בירושלים, מציגים האיראנים בשפה הפרסית את מה שהם רואים כמזימה ציונית ואמריקאית, לבצע מתקפה באיראן ולפגוע בתוכנית הגרעין שלה ובאתרים רגישים אחרים.

בתשדיר מאיימות משמרות המהפכה כי במידה וארה"ב יחד עם ישראל יעזו לתקוף באיראן או ינסו לפגוע בה בכל דרך, איראן תרכיב פצצה גרעינית במהירות גדולה מאוד, ולא תהסס לעשות בה שימוש. "היעד יהיה לארה"ב, ניו יורק", מסביר הקריין הפרסי, "בתוך זמן קצר מאוד ניו יורק תתאדה. היא תהפוך לעיי חרבות, כעונש על החוצפה האמריקאית והציונית".

עד כה טענה איראן שאין לה שום כוונה לעשות בגרעין שימוש צבאי. האיראנים אף מנופפים לא פעם ב'פאתווה' שהוציא המנהיג העליון של איראן, עלי מינאי, לפיה חל איסור בדת האסלאם, על ייצור ושימוש בנשק להשמדה המונית. עם זאת, בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הזהירו זה מכבר, שאיראן מעשירה אורניום לרמות גבוהות כל כך, שאין להן שום צורך אזרחי, ושנועדו אך ורק לצרכים צבאיים.

איראן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד