ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מדינה לא בטוחה

יותר ויותר יהודים עוזבים את צרפת עקב אנטישמיות

סוגיית האנטישמיות צצה באופן קבוע בוויכוחים פוליטיים בצרפת במיוחד על ידי ימין קיצוני גואה ושיח שלילי. במשך כמעט 10 שנים, נתוני האנטישמיות, הן מצד העמותות והן מצד משרד הפנים, הראו עלייה כמעט מתמדת של יהודים שעוזבים את צרפת

יהודים בצרפת
יהודים בצרפת צילום: אבי לוי

לפחות 1,659 אירועים אנטי יהודיים נרשמו ב-2021, כולל 589 מכוונים פיזית נגד יהודים בצרפת, כך עולה מנתונים רשמיים. במשך כמעט 10 שנים, נתוני האנטישמיות, הן מצד העמותות והן מצד משרד הפנים, הראו עלייה כמעט מתמדת של יהודים שעוזבים את צרפת.

על פי נתונים רשמיים של ממשלת צרפת, 1,659 מעשים אנטי-דתיים נרשמו ב-2021. מתוכם, 589 היו ממוקדים נגד יהודים, 857 נגד נוצרים ו-213 נגד מוסלמים.

בשנת 2021, שרת הקליטה פנינה תמנו שטה, והסוכנות היהודית וארגון נפש בנפש, הודיעו כי 3,500 צרפתים עלו לישראל. נתון שהראה עלייה ברורה מכ-2,220 עליות ב-2019 וב-2020.

אבל נתונים קודמים גילו שיהודים נוספים עזבו את צרפת בין 2013 ל-2017 בעקבות שלל התקפות אנטישמיות ב-2012. לדוגמה, יותר מ-1,900 עזבו לישראל ב-2012, ו-3,120 אחרים עזבו ב-2013. בשנת 2014 למעלה מ-7,200 איש עזבו את צרפת, נתון כמעט זהה של 7,500 איש היה בשנת 2015. כיום יש בצרפת כ-467,500 יהודים.

ניתן לקשור את העזיבה הגדולה למעשי הטבח שביצע מחבל מוסלמי במרץ 2012 בבית ספר יהודי בטולוז, בהם נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שלושה ילדים, ולפיגוע בסופרמרקט היפר-כשר בינואר 2015, שהביא למותם של ארבעה בני אדם.

חה"כ יוסי טייב מסיעת ש"ס המכהן כנציג הצרפתים והעולים בכנסת, אמר בתגובה: "אני קודם כל שמח על כל יהודי שעולה לישראל, יחד עם זאת מדובר בשמחה המעורבת עם עצב מכמה סיבות, הראשונה בעבר העליה של יהודי צרפת לישראל הייתה מתוך אידאולוגיה עמוקה של אהבת התורה הארץ והעם, היה מדובר בכח משיכה טבעי לישראל, כיום לצערי מדובר במנוע דחיפה מתוך מניע שלילי של גידול האנטישמיות בצרפת ומקרים רבים שיהודי צרפת נפגעים פיזית מאותם מעשים".

עוד אמר ח"כ יוסי טייב: "מתוקף תפקידי בכנסת כיו"ר קבוצת הידידות בן ישראל לצרפת, נפגשתי עם מספר גורמים ביניהם חברי פרלמנט הצרפתי החברים באותה קבוצת ידידות, חברי סנט, ויו"ר ועדת חוץ וביטחון בפרלמנט, אני בקשר רציף עם ארגונים כמו "אלנט" הפועלים להביא לישראל קבוצות של מובילי דעת קהל בצרפת כדי להראות להם את התנהלות מדינת ישראל ולהראות להם שמדובר בממשל הדמוקרטי היחיד במזרח התיכון".

"פגשתי קבוצות רבות בכנסת, שוחחנו והסברתי את עמדת המדינה בנושאים רבים ולאט לאט הפעילויות האלו משפיעות על סטודנטים שאינם יהודים בצרפת, עלינו לעבוד קשה על הסברה נכונה כדי למנוע את השיח השלילי שהולך וגובר בצרפת נגד יהודים וישראלים, חבר הפרלמנט בצרפת מר מאיר חביב לוחם על נושאים אלו לילות כימים, עוד השבוע העלה שאילתה על הצורך של הממשל הצרפתי לפעול ביד קשה נגד הטרור ולהגדיר מעשים אלו כאנטישמיות ולקרוא להם בשמם".

ח"כ פנה לרשויות בצרפת: "אני פונה לרשויות בצרפת לפעול ביד קשה נגד תופעות אלו נגד יהודים ולדאוג לביטחונם של יהודי צרפת, במספר הזדמנויות הנשיא מקרון התבטא בנושא ועמד לצד הקהילה היהודי, אך התבטאויות אלו אינם מספיקות ועל הממשל הצרפתי לפעול בכל הכח העומד לרשותה כדי למגר את תופעות אלו".

עוד אמר יוסי טייב, "נושא נוסף לא פחות חשוב, הוא חוסר המוכנות של ישראל לקלוט את היהודים האלו בישראל, הכרת התארים שלהם במספר מקצועות, בניית מוסדות חינוך המתאים את אורח חייהם, הכשרה תעסוקתית למי שאין תעודה או תארים אקדמיים, ובניית קהילות כאן בישראל ועוד נושאים רבים שעליהם נעבוד בכנסת הבאה בעזרת השם ".

יוסף טייב פנינה תמנו שטה צרפת תקיפות אנטישמיות אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד