ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הציבור גדל, החוף לא

הקרב על הים: מדוע אין מספיק חופים נפרדים בישראל?

מקיץ לקיץ נראה כי המקום בחופי הים הנפרדים הולך ומצטמצם. בלשכת ח"כ אורי מקלב בדקו ומצאו כי למרות שהציבור החרדי והדתי עומד על כ-23% מכלל אזרחי המדינה, חופי הים המוצים להם עומדים על 10% אחוז בלבד | מקלב פנה לשרת הפנים בדרישה להסדיר את האפליה וכי לטענתו מדובר בצורך בריאותי ומשפחתי ולא רק כמקום בילוי

הקרב על הים: מדוע אין מספיק חופים נפרדים בישראל?
חרדים בחוף ים. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

רק אתמול דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' על פתיחת חוף נפרד נוסף בכינרת שנועד לשרת את הציבור החרדי בימי בין הזמנים, אך האם אכן מדובר בבשורה? ובכן, הציבור החרדי הולך וגדל אך שטחי החופים המוקצים לציבור החרדי רק מצטמצם, רק בסוף השבוע פורסם כי עיריית נתניה תגביל את מספר המתרחצים בחוף הנפרד לאלף איש בלבד. מבדיקה שנערכה בלשכת ח"כ אורי מקלב עם תחילת ימי בין הזמנים עולה כי רק עשרה אחוז מהחופים המוכרזים בישראל הינם חופים נפרדים עבור הציבור הדתי.

בעוד על פי נתוני הלמ"ס הציבור הדתי והחרדי משמש כיום כ-23% מכלל התושבים בישראל, חופי הים הנפרדים עומדים על 10% מכלל החופים המוכרזים. בדיקת הלשכה העלתה כי בקיץ זה מוכרזים 155 חופים: 104 חופים בים התיכון, 31 חופים בכנרת, 16 חופים בים המלח, ו-4 חופים בים סוף. כאשר רק שישה עשר מהם נחשבים לחופים נפרדים באופן רשמי.

ח"כ מקלב פנה בעקבות הנתונים והמחסור החמור לשרת הפנים איילת שקד בדרישה להכשיר חופים נוספים עבור הציבור הדתי והחרדי כאשר חופים אלו יהיו כחופים נפרדים באופן המתאים לבני התורה.

מקלב מוסיף ומציין כי רבים מהחופים הנפרדים אינם עולים ברמתם לעומת חופים אחרים בישראל וכי יש להגדיל את רצועת החוף באופן מידי עבור החופים הנפרדים. "חופי הים הנפרדים הם לא רק כבילוי אלא כצורך בריאותי משפחתי. רוב החופים הנפרדים אינם ממלאים את ייעודם בטח לא זה ההלכתי".

הוא הוסיף כי "לאחרונה פורסמה תקנה חדשה המגבילה את מספר הצרכנים בחוף בנתניה, זוהי תקנה תקדימית שיש לה השלכות על ערים רבות ודורשים את התערבות המשרד להביא להגדלת הקיבולת בחוף באופן מיידי. רבים המגיעים לשם רק מראה את הצורך הרב בפתרון נרחב לכך", סיכם הרב מקלב.

חוף ים נפרד חוף ים ביום שישי אפליית חרדים אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד