י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חשש עולמי

מגיפה חדשה בדרך? עשרות בני אדם נדבקו ויש לנגיף כבר שם

צוות מדענים בינלאומי זיהה נגיף חדש שככל הנראה הועבר לבני אדם לאחר שנדבק לראשונה בבעלי חיים, הווירוס מלחיץ מאד את העולם פחות משלוש שנים למגיפת הקורונה שפגעה קשות בכלכלה העולמית והביאה למיליוני מתים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מחקר שפורסם ב-New England Journal of Medicine גילה נגיף חדש בשם 'לאנגיה' לאחר שנצפה ב-35 דגימות חולים שנאספו בשני מחוזות במזרח סין. החוקרים שבסיסם בסין, סינגפור ואוסטרליה, לא מצאו ראיות לכך שהנגיף מועבר בין אנשים, והתייחסו בין השאר לגודל המדגם. אבל הם שיערו כי שרצים, יונקים קטנים המתקיימים על חרקים, יכלו להידבק בנגיף, ומשם סביר כי יכלו להגיע לבני אדם.

דגימת נגיף לאנגיה הראשונה זוהתה בסוף 2018 מחקלאי במחוז שאנדונג בסין שביקש טיפול רפואי נגד חום. במהלך תקופה של כשנתיים, נמצאו 34 אנשים נוספים שנדבקו בשאנדונג ובהנאן השכנות, כאשר הרוב המכריע היו חקלאים. אבל אף אחד מחולי לאנגיה לא מת, כך על פי המחקר.

מבין 35 החולים, 26 נמצאו נגועים בנגיף לאנגיה בלבד. כל ה-26 סבלו מעליית חום מתמשכת, כשבערך מחציתם הראו גם תסמיני עייפות, ירידה בספירת תאי הדם הלבנים ושיעול. תסמינים חמורים יותר כללו פגיעה בתפקודי כליות וכבד.

החוקרים בדקו גם 25 מיני חיות בר קטנות עבור נגיף לאנגיה. החומר הגנטי שלו זוהה בעיקר אצל שרצים, מה שהוביל את החוקרים לבדוק האם היונקים הקטנים הם "מאגר טבעי" לנגיף.

אך בניגוד לחששות והפרנויה העולמית, פרנסואה בלוקס, פרופסור לביולוגיה באוניברסיטת קולג' בלונדון, שלא היה מעורב במחקר, ממהר להרגיע. ולדעתו  נגיף לאנגיה לא "נראה כמו חזרה על קורונה בכלל". הוא ציין כי הנגיף החדש הוא הרבה פחות קטלני מנגיפים אחרים ו"כנראה אינו עובר בקלות מאדם לאדם".

נגיף בעלי חיים סין לאנגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד