י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נתניהו מגדיל פער

סקרים: עד כמה אזרחי ישראל מעורים בפוליטיקה?

הסקרים שהתפרסמו הערב בשלושת הערוצים מרחיבים את הפער בין נתניהו ללפיד או גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה | באשר לתוצאות הפריימריז בליכוד ובעבודה, רוב המצביעים מרוצים או חושבים שהמפלגה התחזקה אחרי התוצאות | כמחצית מאזרחי המדינה אינם מעורים בפוליטיקה

סקרים: עד כמה אזרחי ישראל מעורים בפוליטיקה?
פריימריז בליכוד צילום: דוד כהן, פלאש 90

שלושה סקרי מנדטים שהתפרסמו הערב (ראשון) בשלושת הערוצים 11, 12, ו-13 התמקדו בשאלת הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט למפלגה בראשות בני גנץ וגדעון סער, אולם המשבים נדרשו להשיב למספר סוגיות נוספות הנמצאות על סדר היום, דוגמת שאלת ההתאמה לראשות הממשלה והפריימריז האחרונות שהתקיימו בליכוד ובמפלגת העבודה.

שאלת ההתאמה: המשיבים לסקרים נשאלו, מי מתאים יותר להיות ראש ממשלה? בשאלה האם זה נתניהו או לפיד - חל שינוי לטובת נתניהו לעומת הסקר הקודם - 46% סבורים שנתניהו מתאים יותר, ו-29% חושבים שלפיד הוא המתאים. 19% ענו שאף אחד מהם, ו-6% השיבו שאינם יודעים. גם בסקר חדשות 13 מתרחב הפער לטובת נתניהו שזוכה ל-48% תמיכה מול 34% ליאיר לפיד.

עוד בנושא:

סקרי מנדטים חדשים: כמה שווה איזנקוט אחרי ההצטרפות

לכל הסקרים בבחירות 2022 - לחץ כאן

בשאלה האם זה נתניהו או גנץ - גם כאן חל שינוי לטובת נתניהו לעומת הסקר הקודם. 46% השיבו שנתניהו מתאים יותר, ו-22% השיבו שזהו בני גנץ. 25% השיבו שאף אחד מהם ו-7% ענו שאינם יודעים. בסקר חדשות 13, נתניהו נותר עם 48 אחוזי תמיכה לעומת הסקר הקודם, לעומתו, גנץ עולה במעט לעומת השבוע שעבר וזוכה ב-30 אחוזי תמיכה.

הצבעה בפריימריז של הליכוד | צילום: דוד כהן, פלאש 90.

הנסקרים בחדשות 12 השיבו לגבי תפקוד שרת התחבורה מרב מיכאלי. 31% מהם השיבו שתפקודה טוב או טוב מאוד, ו-57% ענו שתפקודה רע מאוד או די רע. 12% השיבו שאינם יודעים. על רקע השבוע בקטלני בכבישים, נשאלו המשיבים גם מהו לדעתם הגורם העיקרי לתאונות. 51% השיבו שהגורם האנושי (הנהגים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ועוד), 27% ענו שחוסר באכיפה, 16% חשבו שאלה התשתיות ו-6% ענו שאינם יודעים.

תוצאות הפריימריז השפיעו?

מצביעי הליכוד שהשיבו לסקר חדשות 12 נשאלו האם הם מרוצים מתוצאות הפריימריז האחרונים - 62% מהם השיבו שכן במידה רבה או רבה מאוד, ו-21% מהם ענו שכלל לא או במידה מועטה. יתר המשיבים ענו שאינם יודעים.

לכל הסקרים בבחירות 2022 - לחץ כאן

בסקר כאן חדשות שפורסם הערב נשאלו המשיבים אם פרסום רשימת הליכוד לכנסת ה-25, שנבחרה השבוע בפריימריז, מחזקת או מחלישה את נכונותם להצביע למפלגה - 20% השיבו כי בעקבות פרסומה התחזקה נכונותם לתמוך במפלגה, 27% השיבו כי נכונותם נחלשה ו-39% השיבו כי שינוי הרשימה לא משפיע על עמדתם. ל-14% מהמשיבים אין עמדה בנושא.

חרדים בקלפיות של הליכוד בשבוע שעבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

שאלה זו נשאלה גם ביחס לרשימת מפלגת העבודה שפורסמה גם היא השבוע אחרי הבחירות המקדימות במפלגה – 7% מהמשיבים אמרו כי פרסומה מחזק את נכונותם להצביע למפלגה, בעוד 20% השיבו כי החלישה את נכונותם. 52% השיבו שפרסומה לא משנה את עמדתם ול-21% אין עמדה בנושא.

לכל הסקרים בבחירות 2022 - לחץ כאן

עוד נשאלו המשיבים לסקר כאן חדשות, האם שמעו על האירועים הפוליטיים שהתרחשו השבוע? 76% מהם ענו כי כלל לא שמעו על קיום הפריימריז בליכוד – 83% מהם מצביעי ימין. 53% בלבד שמעו על הפריימריז בעבודה, מחציתם מצביעי מרכז-שמאל. על הצטרפותם של איזנקוט וסגן השר מתן כהנא למפלגת "המחנה הממלכתי", ידעו 47% מהמשיבים.

לאחרונה נשמעו קריאות לחייב את כל המפלגות הרצות לכנסת לקיים בחירות מקדימות. מהסקר עולה כי 44% מהמשיבים גורסים שאכן יש לחייב את המפלגות לקיים פריימריז, בעוד ש-19% מהם סבורים שיש לתת לכל מפלגה להחליט אם לקיימם.

בחירות לכנסת ה-25 סקרים סקר פוליטי סקר דעת קהל גדי איזנקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד