י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יצא לטייל וחזר קנאי

אמו הנסערת של דוקר הסופר: "הוא אחראי למעשיו לא רוצה לדבר איתו"

אמו של הצעיר שניסה להרוג את הסופר סלמאן רושדי באירוע ספרותי בניו יורק אמרה כי בנה נסע לטיול ללבנון ב-2018 כדי לבקר את אביו והפך מבן פופולרי ואוהב - למופנם. סוכני FBI פשטו על דירת המרתף של הבן והחרימו מחשב, פלייסטיישן, ספרים, סכינים וכלי מיוחד לחידוד להבים

אמו הנסערת של דוקר הסופר: "הוא אחראי למעשיו לא רוצה לדבר איתו"
דרום לבנון צילום: Pixabay

אמו של הצעיר ממוצא לבנוני שהואשם בניסיון לרצוח את הסופר סלמאן רושדי ההודי לאחר שפרסם ספר בגנות הנביא מוחמד, סיפרה כיצד בנה שגדל באמריקה, יצא לטיול של חודש במזרח התיכון וחזר כקנאי דתי.

האמא סילבנה פרדוס חשפה מספר פריטים שסוכני FBI החרימו מדירת המרתף של בנה בן ה-24 האדי מטר, כולל מחשב, פלייסטיישן, ספרים, סכינים וכלי מיוחד להשחזת להבים. "קיבלתי טלפון מהבת שלי, הייתי בעבודה והיא אמרה לי שה-FBI בבית הייתי בהלם, נסערת", אמרה סילבנה, בת 46, בראיון ל'דיילי מייל'.

"לומר את האמת מעולם לא שמעתי על הסופר הזה לפני כן, אף פעם לא קראתי את הספרים שלו, לא ידעתי שסופר כזה בכלל קיים, לא ידעתי שהבן שלי אי פעם קרא את הספר שלו, אני פשוט לא מאמינה שהוא מסוגל לעשות משהו כזה. הוא היה מאוד שקט, כולם אהבו אותו, כפי שאמרתי ל-FBI, אני לא מתכוונת לטרוח לדבר איתו שוב, הוא אחראי למעשיו, יש לי עוד שני קטינים שאני צריכה לטפל בהם, הם נסערים, הם בהלם, כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לנסות להתקדם בלעדיו".

מטר נולד בארה"ב להורים לבנונים שהיגרו מעיירת הגבול הדרומית ירון, מעוז ארגון הטרור חיזבאללה הנתמך על ידי איראן. הוא גדל והלך לבית ספר בקליפורניה, אמו התגרשה מאביו חסן מטר ב-2004, בעלה לשעבר חזר למזרח התיכון בזמן שהיא עברה לניו ג'רזי להתחלה חדשה בחיים.

לאחר טיול בלבנון ב-2018 כדי לבקר את אביו, האדי הפך מבן פופולרי ואוהב למופנם, כך לפי אמו סילבנה. "ציפיתי שהוא יחזור עם מוטיבציה, שישלים בית ספר, יקבל את התואר שלו ואז עבודה, אבל במקום זאת הוא הסתגר במרתף. הוא השתנה הרבה, הוא לא אמר לי או לאחיותיו כלום במשך חודשים".

"לא יכולה לספר הרבה על החיים שלו אחרי זה כי הוא ממדר אותי מאז 2018. אם אני פונה אליו לפעמים הוא אומר שלום, לפעמים הוא פשוט מתעלם ממני והולך, הוא ישן במהלך היום ומתעורר ואוכל בלילה, הוא גר במרתף. הוא מבשל את האוכל שלו בעצמו".

סילבנה גם זיהתה שבנה נעשה דתי יותר והוא היה מותח עליה ביקורת על כך שלא נתנה לו חינוך מוסלמי קפדני. הוא גם אסר עליה להיכנס לחדרו במרתף שנמצא מתחת לבית בשווי 700,000 דולר שבו היא מתגוררת עם אחיותיו התאומות, בנות 14.

"פעם אחת הוא התווכח איתי ושאל למה עודדתי אותו לקבל השכלה במקום להתמקד בדת. הוא כעס על כך שלא הכנסתי אותו לאיסלאם מגיל צעיר", הוסיפה סילבנה. אני לבנונית אבל אני כאן כבר 26 שנים. אני חיה חיים פשוטים כאם חד הורית, מנסה לשמור על קורת גג ולהניח אוכל על השולחן לילדים שלי".

"לא אכפת לי מפוליטיקה, אני לא דתיה, נולדתי מוסלמית וזהו בעצם, לא דחפתי את הילדים שלי לדת ולא כפיתי שום דבר על הבן שלי, אני לא מכירה אף אחד באיראן, כל המשפחה שלי כאן" .

מטר, שדף הפייסבוק שלו שנמחק כעת היה מלא בתמונות של פוליטיקאים איראנים, הגיע ביום שישי האחרון לפסטיבל ספרים בצפון מדינת ניו יורק. הוא דקר את הסופר רושדי מספר פעמים. רושדי הועבר במסוק לבית החולים ועבר ניתוח, אך מאז התאושש.

לסיום אמרה אמו "אני מרחמת על מר רושדי, אני מקווה שהוא יחלים אבל אין לי הרבה מה לומר או לעשות כי לא עשיתי את המעשה הזה".

איראן לבנון סלמאן רושדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד