י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדקירה והקשר עם איראן

המחבל הלבנוני היה בקשר עם משמרות המהפכה: נבדק אם קיבל סיוע

הסופר ההודי סלמאן רושדי שנדקר על ידי צעיר ממוצא לבנוני בניו יורק, "היה בקשר עם משמרות המהפכה של איראן". בכיר בלוחמה בטרור של נאט"ו ממדינה אירופית אמר כי לדקירה היו את כל הסממנים של מתקפה "מודרכת", בה שירות ביון מעניק "דרך פעולה"

המחבל הלבנוני היה בקשר עם משמרות המהפכה: נבדק אם קיבל סיוע
סלמאן רושדי צילום: טוויטר

הגבר בן ה-24 שהואשם בדקירת הסופר ההודי סלמאן רושדי היה בקשר ישיר עם חברי משמרות המהפכה האסלאמית של איראן ברשתות החברתיות, כך אמרו גורמי מודיעין אירופה והמזרח התיכון לאתר VICE World News.

הסופר נדקר ביום שישי האחרון לאחר שהעולם המוסלמי זעם על ספר שכתב לפני שנים רבות ולטענת גורמים איסלאמיים הספר פגע בדת האיסלאם ובנביא מוחמד. האדי מטר הואשם בניסיון רצח לאחר שרושדי, בן 75, נדקר על הבמה באירוע ספרותי, ביום ראשון, בנו של רושדי, זפאר רושדי, אמר כי אביו מצליח לדבר ומתאושש.

בכיר בלוחמה בטרור של נאט"ו ממדינה אירופית אמר כי לדקירה היו את כל הסממנים של מתקפה "מודרכת", שבה שירות ביון מדבר על "דרך פעולה", ללא תמיכה ישירה או מעורבות בהתקפה עצמה.

בכיר בלוחמה בטרור של נאט"ו ממדינה אירופית אמר כי לדקירה היו את כל הסממנים של מתקפה "מודרכת", שבה שירות ביון מדבר על תומך לפעולה, ללא תמיכה ישירה או מעורבות בהתקפה עצמה. "צריך לשים לב לתקשורת שלו", אמר הפקיד מנאט"ו, "חקירה נוספת תגלה מידע נוסף על האופי המדויק של הקשרים".

אין ראיות שפקידים איראנים היו מעורבים בארגון או תכנון המתקפה על רושדי. גורמי ביטחון שאישרו את הקשר עם איראן דרך הרשתות החברתיות לא פרטו על אופי התקשורת מכיוון שהחקירות נמשכות. הם גם לא גילו מי יזם את הקשר, מתי הוא התרחש או מה היה השיח בין הצדדים.

גורם מודיעיני במזרח התיכון אמר ש"ברור שבשלב מסוים לפני התקיפה, מטר היה בקשר עם אנשים המעורבים ישירות בכוח קודס או מקורבים לו".

משמרות המהפכה איראן לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד