י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הערכת מודיעין חדשה

אל קאעידה לא שיקם את נוכחותו באפגניסטן

הערכת מודיעין חדשה של ארה"ב שהוכנה לאחר שארה"ב חיסלה את מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי במתקפת מל"ט בתחילת החודש. מצאה כי ארגון הטרור "לא שיקם את נוכחותו באפגניסטן" מאז שחיילי ארה"ב עזבו את המדינה באוגוסט אשתקד

פיגוע באפגניסטן: אילוסטרציה
פיגוע באפגניסטן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

בסיכום הערכת המודיעין האמריקאי נאמר בסוף השבוע, כי קהילת המודיעין קבעה, כי פחות מ-12 בכירי אל-קאעידה נותרו באפגניסטן, וככל הנראה היו שם לפני שקאבול נפלה לידי הטליבאן בשנה שעברה. והמנהיג איימן אל-זוואהירי שהיה דמות מפתח, היה היחיד שניסה להתבסס מחדש במדינה לאחר שכוחות ארה"ב עזבו.

ארה"ב מעריכה כי החברים הנותרים אינם מעורבים בתכנון תקיפות מחוץ לאפגניסטן, וכי לקבוצה כולה "אין יכולת לפתוח בהתקפות נגד ארה"ב או האינטרסים של ארה"ב מחוץ לאפגניסטן".

למרות ההערכה החדשה, נותרו שאלות לגבי האם הסיכון עלול לגדול עם הזמן, כך אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN. עוד דווח, כי נותרו גם דאגות לגבי האם פעילות טרור שמקורה באפגניסטן עלולה להתפשט אל מחוץ לגבולות המדינה, וכי ארה"ב "עלולה להיות עיוורת לכך בהתחשב ביכולות המודיעין המופחתות שלה בתוך אפגניסטן" מאז הנסיגה.

ההערכה החדשה גם מזהירה כי לאל קאעידה "יש כמה שותפים מחוץ לאזור, כדי להניע מזימות פוטנציאליות". דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון, אמרה כי ארה"ב "תמשיך לשמור על ערנות, יחד עם שותפינו, להגן על האומה שלנו ולהבטיח שאפגניסטן לעולם לא תהפוך שוב למקלט בטוח לטרור".

"הוכחנו את מחויבותנו לכך בחודש שעבר כשהרחקנו את מנהיג אל-קאעידה משדה הקרב. בכך הראינו שללא כוחות אמריקאים בשטח באפגניסטן, אנחנו מסוגלים לזהות לאתר אפילו את הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם, ואז לפעול".

אפגניסטן טאליבן אל קעידה איימן אל זוואהירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד