י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היכן הסתתר לאורך הלילה

פיגוע הירי בירושלים: מדוע בחר המחבל דווקא במיקום זה ומה אמר בחקירתו

כ-24 שעות לאחר פיגוע הירי מתבררים פרטים נוספים אודות המחבל ומניעיו: פעל לבדו מתוך "ייאוש מהחיים", כך לפי מה שמסר בחקירתו. משפחתו לא ידעה על כוונותיו ומדובר באדם נורמטיבי ללא קשר לשום ארגון טרור | מדוע בחר דווקא באזור זה ומה הוביל אותו להסגיר את עצמו

פיגוע הירי בירושלים: מדוע בחר המחבל דווקא במיקום זה ומה אמר בחקירתו
המחבל על רקע האוטובוס צילום: פלאש 90

ככל שחולפות השעות מאז ביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס בירושלים, הולכות ומתבהרות עוד ועוד פרטים. ובכן לפי הדיווח של כתב המשטרה משה נוסבאום ב'חדשות 12', המחבל אמיר סידאווי, בן ה-26, תושב סילוואן, בחר לבצע את הפיגוע דווקא בתחנת האוטובוס שבה פתח בירי כי הכיר את המקום וידע שלא מותקנות באזור מצלמות אבטחה.

מכיוון שכך, ידע סידאווי שהמשטרה לא תוכל לעקוב אחריו, ואכן למשטרת ישראל אין תיעוד מהאירוע ויתכן כי לולא הסגיר את עצמו המצוד אחריו היה נמשך גם בשעות אלו. כן דיווח נוסבאום כי מיד לאחר שירה בשתי הזירות, המחבל נמלט אל בית העלמין בסילוואן, שם הוא השאיר את הטלפון הנייד שלו, או שמא הוא נפל לו. הוא פנה לאחת המשפחות שגרות באזור וביקש סיוע כדי להסתתר, אך נתקל בסירוב עיקש שלא להכניסו.

כשהבין כי אין לו היכן להסתתר, הוא הבחין לפתע במשאית שעולה מסילוואן לכיוון היציאה. הוא החליט לעלות עליה ולהסתתר בארגז המשאית, שהסיעה אותו עד לאזור בית וגן. בדרכו הוא הבחין בכוחות הביטחון הגדולים הפרוסים בכל ירושלים כדי לתפוס אותו. הוא כנראה נלחץ מהמראות וזו כנראה הסיבה שהובילה אותו אל ההחלטה להסגיר את עצמו לידי המשטרה. בחקירתו טען כי המניע לפיגוע הוא ייאוש מהחיים.

לפי הדיווח ב'כאן 11', במערכת הביטחון מעריכים כי לאמיר סידאווי, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור העיר העתיקה, היה מעצור בנשק במהלך הפיגוע ולכן הוא נמלט מהזירה. עוד פורסם כי משפחתו של העידה בחקירה וטענה "לא ידענו על כוונותיו לבצע את הפיגוע. הוא בן אדם נורמטיבי אין לו קשר לאף ארגון טרור".

פיגוע בירושלים >>> כל הכתבות, העדכונים והדיווחים

בחקירה טען סידאווי כי ביצע את הפיגוע על רקע "משבר אישי". מחקירה ראשונית של שב"כ והמשטרה עלה כי לא פעל מטעם ארגון טרור כלשהו או גורם אחר, וביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים. בנוסף, לא נמצאו עדויות כי עבר הקצנה דתית. מעצרו הוארך עד ליום שני בשבוע הבא.

המחבל מובא להארכת מעצר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

נהג המונית שלום עליכם הרוש שהסיע את המחבל אמיר סידאווי אל תחנת המשטרה, סיפר אמש בראיונות לכלי התקשורת בהתרגשות איך ניצל בעצמו מרצח על ידי המחבל שלדבריו היה מאוד אדיב אליו, סיפר לו שהוא נוסע להגיש תלונה על המעביד שלו שהיכה אותו. כשירד הגיש לנהג 50 שקלים ולא ביקש עודף למרות שעלות הנסיעה הסתכמה ב-35 שקלים. 

עוד סיפר הנהג כי דקות אחרי גילה ניידות משטרה שדולקות אחריו, כשנעצר גילו לו השוטרים כי על המושב האחורי השאיר המחבל את האקדח שעמו ביצע את הפיגוע שעות קודם לכן וכן סכין.

פיגוע בירושלים מעצר מחבל אמיר סידאווי פיגוע ירי הסגרה למשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד