י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרטים מההסכם נחשפים

מניסיון: האיש שהסיט את איזנקוט מלפיד לגנץ

שאלת גדי איזנקוט כן או לא, נפתרה אתמול סופית, כאשר הפור נפל על בני גנץ, מה שנדמה היה כמכה קשה ללפיד שחיזר גם הוא אחרי הרמטכ"ל לשעבר. מסתבר כי מי ששכנע את איזנקוט שלא ללכת שבי אחר לפיד היה ח"כ לשעבר שנכווה ברותחין ושילם בכסאו | וגם, השליפה של גנץ שהובילה להכרעה המהירה

מניסיון: האיש שהסיט את איזנקוט מלפיד לגנץ
גנץ, איזנקוט/לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90/מארק ישראל סאלם, לע"מ

80 יום לבחירות הגיע הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להכרעה והודיע כי הוא מצטרף לבני גנץ וגדעון סער תחת מפלגת 'המחנה הממלכתי'. רבים הרימו גבה כששמעו כי איזנקוט בחר לבסוף להצטרף לגנץ ולא ל'יש עתיד' של יאיר לפיד - ראש הממשלה המכהן ובעל המפלגה הגדולה בגוש שגם הוא חיזר אחריו ארוכות והציע לו הצעות מפליגות.

מאחורי הקלעים, מסתבר התייעץ גדי איזנקוט במכר שלו. מישהו שהיה מפקד שלו בקורס קצינים, שעובד אתו במכון המחקר. ובעיקר מישהו שמוכר לכולנו, הלא הוא ח"כ לשעבר עפר שלח, שהיה ממקימי 'יש עתיד' יחד עם לפיד ועזב אותה לפני כשנתיים על רקע דרישתו שלא נענתה לפריימריז במפלגה לראשות ולרשימה. כך מדווח עמית סגל ב'חדשות 12'.

סער, גנץ ואיזנקוט אמש. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

שלח בוודאי לא הזיל דמעה למשמע ההחלטה של איזנקוט לא להצטרף ללפיד. שכן הוא ואיזנקוט דרשו פריימריז במפלגה ושניהם לא שם במבחן התוצאה.

עופר שלח עם יאיר לפיד | צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

בתוך כך, הכתבת הפוליטית של 'חדשות 13', ליאור קינן, חשפה סעיף נוסף שהיה משמעותי מאוד מבחינת איזנקוט הוא זה שמבטיח לייצר דמוקרטיזציה של המפלגה המאוחדת. יאיר לפיד הביע נכונות לקיים פריימריז, אבל ברגעי ההחלטה המכריעים בני גנץ שלף מסמך מפורט שניסח המושך בחוטים מטעמו עו"ד רונן אביאני שקובע שבתוך חצי שנה מהקמת ממשלה, ועדה בראשות גדי איזנקוט, יחד עם שופט עליון ופרופסור מומחה בתחום, תגבש מנגנון לקיום פריימריז לרשימה לכנסת ה-26. ההתחייבות הזאת תרמה לא מעט להחלטה הסופית של איזנקוט ללכת עם גנץ ולא להמתין ללפיד.

כן חשפה אמש את נוסח הסעיף בהסכם איזנקוט-גנץ-סער שנוגע לסוגיה המדינית: "מניעת מדינה דו-לאומית וצמצום (לא פתרון) הסכסוך", ניסוח מוקפד שמותיר פתח לפרשנות ומאפשר לצדדים שתפיסות העולם שלהם לא ממש זהות, לחיות עם זה יחד.

עוד בנושא: 

איזנקוט מצטרף לגנץ ומקימים את "המחנה הממלכתי"

איזנקוט יצרף את כהנא לרשימת "המחנה הממלכתי"

התגובות לצירוף איזנקוט: שקד נפרדת מכהנא בעקיצה

איזנקוט בהצהרה משותפת: "אין ראוי מבני גנץ להוביל את מחנה המרכז הממלכתי"

סקרי מנדטים חדשים: כמה שווה איזנקוט אחרי ההצטרפות

חושש מכישלון? איזנקוט ימשיך לעמוד בראש החברה עד להשבעתו

בני גנץ גדי איזנקוט בחירות לכנסת ה-25 יאיר לפיד עופר שלח המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד