ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המו"מ הקשוח מול בן גביר

על רקע הקושי: סמוטריץ פנה לנתניהו וסורב

סמוטריץ' מנסה להיחלץ מהפלונטר מול איתמר בן גביר ופונה לנתניהו בבקשה לשריין ברשימתו את אחד מהח"כים של 'הציונות הדתית' כדי להקל על המו"מ, אך זה סירב לו | סמוטריץ' בצר לו מנהל מגעים מול שיקלי על ריצה בבלוק טכני 

על רקע הקושי: סמוטריץ פנה לנתניהו וסורב
בצלאל סמוטריץ'/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע הקשיים במשא ומתן הפנימי בינו לבין איתמר בן גביר, יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה ליו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו לשריין ברשימת 'הליכוד' נציג של 'הציונות הדתית' כדי להקל על המו"מ עם בן גביר. כך מדווחת כתבת הכנסת דפנה ליאל ב'חדשות 12' שהוסיפה כי נתניהו סירב לבקשה.

במקביל סמוטריץ' נערך גם לאפשרות שהמו"מ עם בן גביר ייכשל והוא מקיים מגעים עם ח"כ לשעבר עמיחי שיקלי על ריצה בבלוק טכני כדי לצלוח בוודאות את אחוז החסימה.

סמוטריץ ובן גביר.

העדיפות הראשונה של כל המעורבים נותרה ריצה של בן גביר וסמוטריץ' יחד נוכח הסקרים הרבים שבהם השניים מביאים יחדיו נתון דו ספרתי, ואם ירוצו לבד, יתכן כי אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה ותמנע מגוש נתניהו את הרכבת הממשלה.

באשר לשריון בליכוד, נזכיר כי בבחירות האחרונות לכנסת הנוכחית, עשה זאת נתניהו ושריין את ח"כ אופיר סופר מ'הציונות הדתית' במקום ה-28 ברשימת 'הליכוד', לצד זאת פעל נתניהו מאחורי הקלעים כדי שסמוטריץ' יעבור את אחוז החסימה והורה לתומכיו להצביע לו, כך שמצביעי ליכוד רבים הצביעו ל'ציונות הדתית' והתוצאה היתה מרשימה - 6 מנדטים.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר עמיחי שיקלי בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד