י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"החרידתנו השמועה"

גדולי ישראל שיגרו ניחומים למשפחת גלושטיין

למשפחות ארנפרוינד וגלושטיין היושבים שבעה באופקים על הטרגדיה הנוראה שבתם מרת שושנה רייזל ע"ה והילדות חיה שרה וחנה ע"ה שנספו בתאונה הדרכים המחרידה ברחוב שמגר בירושלים, הגיעו מכתבי ניחומים של גדולי ישראל. 'בחדרי חרדים' עם המכתבים המלאים 

גדולי ישראל שיגרו ניחומים למשפחת גלושטיין
ניחום אצל משפ' גלושטיין באופקים צילום: באדיבות המצלם

גדולי ישראל, ראש הישיבה ומנהיג הציבור הליטאי הגרי"ג אדלשטיין וראש הישיבה הגר"ד לנדו שיגרו מכתב ניחומים להרה"ג רבי דב גלושטיין ולחמיו הרב הגאון רבי יעקב אלכסנדר ארנפרויד ובני המשפחה, היושבים שבעה באופקים על פטירת האם שושנה רייזל ע"ה ושתי בנותיה חיה שרה וחנה ע"ה בטרגדיה הנוראה ברחוב שמגר בירושלים.

במכתב של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נכתב: "לכבוד המשפחות החשובות משפ' גלושטיין - ארנפרוינד עם כל צאצאיהם היקרים שיחי' לאוי"ט. נמס כל לב אל שמועה כי באה, בסילוקה בפתע פתאום בדמי ימיה של האשה החשובה מרת שושנה רייזל גלושטיין ע"ה, עם שתי בנותיה היקרות ע"ה נפשות שלא טעמו טעם חטא, המקום ינחם את בעלה הרב הגאון ר' דב שליט"א, עם צאצאיו היקרים שיחי', הוריה היקרים שליט"א וכל בני המשפחה שיחי', בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

לחצו כאן עבור עזרה למשפחה>>>

"הנה אין אנו יודעים דרכי שמים, אמנם באסון שכזה, נשאלת השאלה מה זאת עשה אלוקים לנו', כי הדברים מכוונים לא רק למשפחה אלא לכל אחד ואחד, ומובא בגמרא (כתובות ח, ב) על אחד מן האמוראים שנפטר לו ינוקא, והגיע אחד האמוראים לנחמו ואמר לו יחשיב את לאת פוסי אדרא', ופירש"י חשוב אתה למעלה לתופסך ואת בניך בעוון הדור שצדיקים נתפסים על הדור', והיינו שהאבא וכל בני המשפחה הם חשובים, שהצער שלהם מכפר על הדור ומעורר לתשובה, וזהו ע"י שמתעוררים להתבונן לחפש דרכינו ומעשינו ולא להסיח דעת מהדברים הצריכים תיקון, וזהו תנחומין למשפחות החשובות, שהצער שלכם חשוב לכפר על כל הדור".

"ולכן מחובת הציבור להתעורר לשוב בתשובה ולתקן דרכינו ומעשינו ולהוסיף זכויות, וכל אחד יודע נגעי לבבו, לתקן את מה שצריך תיקון אצלו, והעיקר הוא להתחזק בג' עמודי העולם, תורה עבודה וגמילות חסדים, ובפרט עתה בימי בין הזמנים יש להתחזק בעסק התורה, ולהוסיף כל א' כפי כוחו, ואפי' עוד כמה דק' אין לשער גודל ערכם".

את מכתבו מסיים: "הקב"ה יעזור שיהיו מכאן והלאה רק בשורות טובות, ויזכו כל בני המשפחה מעתה לחיים טובים ומאושרים, ואך ששון ושמחה ישיגום ונסו יגון ואנחה לאורך ימים ושנים מדושני עונג".

גם ראש הישיבה הגר"ד לנדו שיגר מכתב ניחומים בידי בנו הגר"י לנדו ר"מ בישיבת סלבודקה. במכתב הניחומים למשפחה כותב ראש הישיבה "להרה"ג ר' דב גלושטיין ולחמיו הרב יעקב ארנפרוינד ולכל המשפחה. ככל בית ישראל החרידתנו השמועה הרעה והנוראה על האסון הכבד שפקדכם בהילקח מאיתכם האם ושני בנותיה.

"רב יגונכם עמוק שברונכם ובמה אנחמכם. משמים יחזקו ליבכם השבור.

את מכתבו מסיים ראש הישיבה: "ואשלח ברכת תנחומי, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. ובנחמת ציון תנוחמו".

לחצו כאן עבור עזרה למשפחה>>>

משפחת גלושטיין הרב גרשון אדלשטיין הרב דב לנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד