י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בלי אבא ואמא"

מרתון חתונות: 73 יתומים מתחתנים בפחות מ-3 שבועות

"חתונה בלי אבא ואמא, זה לא רק עצוב, אלא גם יקר מאוד" • קרן 'יתומי אב' של קופת העיר, בגיוס חירום לטובת היתומים הרבים שמתחתנים בימים אלו • חייבים לעזור להם להתחיל את החיים ברגל ימין

מרתון חתונות: 73 יתומים מתחתנים בפחות מ-3 שבועות
חופה צילום: פיקסביי

עונת החתונות בעיצומה, ועמה מגיע גם צונאמי מדהים של נישואי יתומים, כשבחודש אב, שבשליש הראשון שלו לא ניתן היה לערוך חתונות בכלל, מתחתנים השנה לא פחות מ-73 יתומים ויתומות מאב ואם, ובקרן נישואי יתומים מבית קופת העיר, התחייבו לסייע להם בנתינה יפה לכל יתום הזקוק לעזרה. לשם כך יוצאת הקרן במגבית מיוחדת ל'יתומי חודש אב'.

"חתונה בלי אבא ואמא זה דבר שמערב שמחה ועצב", מסבירה אמא לכלה יתומה שעתידה להתחתן בימים הקרובים. "אני אראה את הבת שלי צועדת אל החופה, ובמקום שאני אחזיק בזרועה ובעלי בזרועות של החתן, אני נאלצת לבקש מההורים שלי שיעשו זאת במקומנו, כי בעלי נפקד ואינו עמנו, אחרי שנפטר בחטף לפני שנים אחדות".

לחצו כאן כדי לתרום למגבית יתומי חודש אב>>>

"אין ספק שבתונה כזאת, לצד דמעות השמחה והאושר שזולגות בלי שליטה על לחיה של אם המשיאה את בתה, במקרה שלי יהיו שם גם דמעות של עצב עמוק, על היתמות של הילדה, על ההתמודדות שלי כאלמנה, ועל כל הילדים האחרים שעוד נותרו לי לחתן לבד, כשאבא שלהם לא נמצא ליד, להדריך אותם, לתמוך בי, ולדאוג לכולנו".

לדבריה, "חתונה בלי אבא ואמא זה לא רק עצוב, אלא גם יקר מאוד". היא מספרת על כך שהיא צריכה להתרוצץ לבדה בכל המקומות, אין לה מי שייקח אותה, לא לכל מקום אפשר להגיע באוטובוס בסד הזמנים הלחוץ של ערב חתונה, יש צורך לקנות לילדים האחרים קצת יותר מהממוצע, כדי לפצות ולא במעט על היתמות שלהם, ולא זו בלבד, אלא שגם אין מי שיתרוצץ בין הגמ"חים לגלגל הלוואות...

"אני פונה לגמ"חים ומבקשת הלוואה. וכי ברירה אחרת יש לי? אבל במקרים רבים אני מרגישה שהם מתחמקים מלהלוות לי. אחד ממנהלי הגמ"חים אמר לי במפורש, "אין לי שום אפשרות לגבות את החוב מאלמנות שלא מסוגלות לשלם".

"האמת, הוא צודק. אני לא מאשימה אותו. מדובר בכסף של אנשים שהפקידו אותו מתוך ידיעה ברורה שהוא יחזור אליהם. מנהל הגמ"ח לא רוצה לקחת שום סיכון מולם, ואני לא יכולה לאשים אותו על כך.

"אבל בסופו של דבר אני צריכה לחתן את הילדה שלי. אני חייבת להשתתף בהוצאות האולם והסעודה, התזמורת, והצלם, ומה עם השכירות של הדירה לשנה הראשונה? והנדוניה! והביגוד לכל הילדים! והעלויות של ההדרכה המיוחדת שאני צריכה שהבת שלי תקבל, כי היא כבר הספיקה לשכוח איך נראה בית שיש בו שני בני זוג, אבא ואמא. ההדרכה שהיא צריכה לקבל, הרבה יותר מורכבת ופרטנית... זה עולה לא מעט כסף כל הסיפור הזה, ועם כל הרצון של הקהילה והנכונות לעזור, אם אין קופה חזקה ובעלת יכולת רצינית, הקהילה לא יכולה לעזור בצורה משמעותית".

לחצו כאן כדי לתרום למגבית יתומי חודש אב>>>

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד