י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שני ח"כים חדשים הושבעו

גט כריתות מליברמן: אלי אבידר התפטר מהכנסת

שבועיים אחרי שהודיע על הקמת מפלגתו החדשה, ח"כ אבידר התפטר הבוקר מהכנסת ועזב רשמית את 'ישראל ביתנו' • אבידר נגד גנץ: "המחנה הממלכתי קם כדי לערער על מנהיגותו של לפיד וכדי לאפשר הליכה לממשלה עם נתניהו לאחר הבחירות" • בתוך כך, שני ח"כים הושבעו הבוקר במליאה 

גט כריתות מליברמן: אלי אבידר התפטר מהכנסת
אלי אבידר בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת אלי אבידר הגיש הבוקר (שני) מכתב התפטרות מהכנסת לידי יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי.

אבידר שכיהן מטעם 'ישראל ביתנו' עוזב את המפלגה לטובת מפלגה חדשה שהקים לפני כשבועיים בשם 'ישראל חופשית דמוקרטית' שבינתיים רחוקה מאוד מאחוז החסימה לפי הסקרים.

הח"כ הסביר את המהלך ואמר: "חשבתי שזה ראוי שאחזיר את המנדט לישראל ביתנו, זה גם ראוי וגם מוסרי. ישראל ביתנו הייתה לי לבית פוליטי. אני מבקש להביע את תודתי לאביגדור ליברמן ולחברי המפלגה".

בדבריו תקף את 'המחנה הממלכתי' של גנץ: "לגוש השמרני יש ראש אחד - קוראים לו נתניהו. הוא ממוקד, אנרגטי וצמא לשלטון. לגוש שלנו יש שני ראשים, יש את לפיד ואת גנץ, שמאד רוצה. מדובר באסון. ההיגיון אומר שהיינו צריכים להתאחד סביב לפיד כדי לנצח". לדבריו, "המחנה הממלכתי קם כדי לערער על מנהיגותו של לפיד וכדי לאפשר הליכה לממשלה עם נתניהו לאחר הבחירות".

עם כניסת התפטרותו לתוקף בעוד 48 שעות, תשוב לכנסת ח"כ לשעבר מ'ישראל ביתנו' שרון רופא-אופיר.

בתוך כך, הבוקר הושבעו במליאת הכנסת שני חברי כנסת. האחד חדש שמכהן לראשונה והשנייה חברת כנסת לשעבר שחוזרת שוב.

מדובר בח"כ מישל בוסקילה שהצהיר אמונים במליאת הכנסת ויכהן כחבר כנסת מטעם סיעת תקווה חדשה, במקומה של מיכל שיר סגמן שהתפטרה מהכנסת ועברה להתמודד ב'יש עתיד' של יאיר לפיד.

גם ח"כ לשעבר טלי פלוסקוב הצהירה אמונים במליאת הכנסת ותכהן כחברת כנסת מטעם סיעת הליכוד, במקומו של גדי יברקן שהתפטר מהכנסת כדי להתמודד במשבצת העולים בפריימריז, אך לא נבחר לבסוף ונשאר לעת עתה גם מחוץ לכנסת הבאה.

בחירות לכנסת ה-25 אלי אבידר התפטרות מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד