ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דרישת הפרקליטות נדחתה

ברקע ההפגנות הסוערות: בג"ץ ביטל את נתיחת הגופה

על רקע ההפגנות הסוערות ברחבי הארץ, בג"ץ קיבל את ערר משפחת הילד בן ה-4 וקבע כי גופתו לא תנותח | ה'פלג הירושלמי': "ההפגנות הנועזות של רבבות ציבור בני התורה הביאו לביטול המזימה הנפשעת לביזוי כבוד המת"

ברקע ההפגנות הסוערות: בג"ץ ביטל את נתיחת הגופה
מחאה בירושלים צילום: ישי ירושלמי

בג"ץ קיבל את עתירת משפחת הילד בן ה-4, שלפי החשד נחנק למוות על ידי דודו, מתמודד נפש, במהלך השבת בירושלים - וקבע כי גופתו לא תנותח במסגרת החקירה. בשעות האחרונות השתתפו מאות מפגינים במחאות בשורת מוקדים ברחבי הארץ, על רקע הדיון בבג"ץ.

הפגנות התקיימו בבני ברק, ירושלים, בבית שמש ובכניסה למודיעין עילית. בני המשפחה, באמצעות המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, דרשו לבטל את החלטת בית משפט השלום - שקיבל אתמול את עמדת הפרקליטות ואיפשר לבצע נתיחה בגופת הילד. בני המשפחה הביעו את התנגדותם הנחרצת לביזוי המת. בג"ץ קיבל את עמדתם והודיע לפרקליטות שלא לבצע נתיחה בגופה.

בירושלים ובבני ברק נרשמו עימותים בין מפגינים לאזרחים ולכוחות המשטרה. בשל החלטת בג"ץ, הסתיימו ההפגנות וכל הצירים נפתחו לתנועה. מוקדם יותר הבוקר הודיע 'הפלג הירושלמי' כי "גדולי ישראל הורו לצאת ל'מערכה אדירה' על ביזוי כבוד המת". בהודעה נמסר כי "לקראת תחילת הדיון בערעור שהגישה המשפחה לבג"ץ, נערכים משעות הבוקר רבבות ציבור בני התורה למערכה אדירה שתזעזע את אמות הסיפים, נגד ההחלטה המרושעת לבזות את כבוד המת".

עם סיום המחאה נמסר: "שוב הוכח: בזכות עיניהם של גדולי ישראל הצופיות למרחוק, ועמידתם האיתנה על משמר היהדות הנאמנה - ההפגנות הנועזות של רבבות ציבור בני התורה הביאו לביטול המזימה הנפשעת לביזוי כבוד המת".

"לכל המצקצקים ומקררי האמבטיות נזכיר: כל גדולי ישראל בכל הדורות האחרונים, ממרן הרב מבריסק ועד הגר”ח שמולביץ ומרן הרב שך זצוקל"ה, תמכו במאבק נגד ניתוחי מתים ואף השתתפו בעצמם באותן הפגנות", הוסיפו ב'פלג'. "המאבק נגד ניתוחי מתים מעולם לא הייתה נחלתם של ה'קנאים' בלבד, אלא של כל רבדי הציבור התורני בארץ ישראל. העיוות ההיסטורי וההימנעות מהפגנות באופן גורף כביכול מדובר בחלק מג' העבירות החמורות, הוא מחדל פרטי של הציבורים שקידשו את ממלכתיות המגזר החרדי ויהי מה".

 

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק"א מסר: "נציגי המחלקה המשפטית ייצגו את הורי הפעוט ופעלו מול נציגי הפרקליטות בדרישה לשחרר את גופתו לקבורה מיידית לאחר בדיקה חיצונית, אך הפרקליטות התעקשה על נתיחה. בדיון שהתקיים אמש בביהמ"ש השלום ירושלים התנגד נציג המחלקה עו"ד דרור שוסהיים לכל פעולה של נתיחה בגופת הפעוט ודרש את שחרורו המיידי. למרות בקשתו הורה בית המשפט על נתיחת גופת הפעוט".

"הבוקר, בדיון שהתקיים בבג"ץ עירער נציג המחלקה המשפטית על החלטת השופטת צ'רקה. בג"ץ קיבל את עמדת נציג זק"א עו"ד שוסהיים וביטל את החלטת ביהמ"ש השלום לנתיחת הגופה כשהוא מורה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית עוד היום ללא נתיחה", הוסיף גוטטווין.

בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של הדוד, בהסכמת הצדדים, בעשרה ימים. לבקשת סנגורו של החשוד, ניתן על ידי בימ"ש צו איסור פרסום על פרטיו של החשוד במעשה, זאת עד לאחר קבלת תוצאות אבחון רפואי.

בבית החולים שערי צדק נקבע אמש מותו של בן ה-4, שלפי החשד נחנק ע"י דודו, מתמודד נפש, בשכונת רמות בבירה. במשטרה מייחסים לדוד חשד לרצח. מבית החולים נמסר כי מותו של הילד נקבע בתום מאמצי החייאה ארוכים. "הצוותים במלר"ד ילדים וביחידה לטיפול נמרץ ילדים נלחמו במשך שעות על חייו ולצערנו לא נותר אלא לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".

הילד אותר בשבת בבוקר כשהוא ללא הכרה. בני המשפחה מצאו את הילד בחדרו והזעיקו את כוחות ההצלה אשר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב קריטי, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו לאחר בירור ראשוני את בן משפחתו של הילד בחשד שחנק אותו.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי במהלך הבוקר שהו מספר בני המשפחה בדירתם של הסב והסבתא, שם מתגורר גם בן המשפחה. בשלב מסוים הבחינו כי הילד לא עונה לקריאתם. בעקבות כך, אבי המשפחה הוזעק מבית הכנסת, ולאחר זמן מה, כשהבחינו כי דלת חדרו של החשוד נעולה, פרצו אותה ומצאו את הילד מוטל על הרצפה ללא הכרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בשנות ה-20 לחייו.

 

 

 

 

בג"ץ ניתוחי מתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד