ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"לא מחפשים כוכבים"

שקד: "ברגע שנעבור, נדע להושיב את כולם ביחד"

השרה שקד התייחסה לתרחישים של אחרי הבחירות ואמרה כי מפלגתה תפעל להושיב את כל הצדדים כדי להביא לממשלה רחבה. על עזיבתו של כהנא למפלגה של גנץ: "אנחנו לא מחפשים כוכבים"

שקד: "ברגע שנעבור, נדע להושיב את כולם ביחד"
הכרזת מפלגת הרוח הציונית צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד, שעומדת בראש רשימת "הרוח הציונית", איחוד בין מפלגות "דרך ארץ" ו"ימינה", חזרה על המנטרה לפיה מפלגתה תתמוך אחרי הבחירות בממשלה רחבה שתכלול את הליכוד ומלגות המרכז-שמאל. בריאיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM התייחסה שקד תרחישים הצפויים ביום שלאחר הבחירות 

"אנחנו לא מחפשים כוכבים", אמרה שקד בהתייחסה לעריקתו של כהנא ל"מחנה הממלכתי" בראשות גנץ. שקד אמרה כי היא רוצה ברשימתה, "אנשי עשייה שיציגו בצורה אחראית את הציוניות הדתית. יש כמה וכמה אנשים טובים שרוצים להצטרף לרשימתנו ובשבועות הקרובים גם יצטרפו. עכשיו הגיע הזמן לתקן, אני בטוחה שיש רפורמות שנוכל להעביר כולנו יחד - זו הדרך לשנות".

בהמשך התייחסה שקד לתפקידה של "הרוח הציונית" בהרכבת הממשלה הבאה. "אנו המפלגה החשובה ביותר, כי אנו היחידים שיכולים להבטיח ממשלה יציבה", אמרה שקד. "הרי ממשלה צרה זה דבר מסוכן, מדינת ישראל צריכה ממשלה רחבה. בממשלה של 61, חצי מהעם מרגיש שזו לא הממשלה שלו. לכן, הדבר החשוב ביותר כרגע זה להקים ממשלה רחבה, לאומית ויציבה עם הכוחות המרכזיים. הבעיה של המחנה הממלכתי היא שהמפלגה מחרימה את נתניהו באופן ממלכתי ולכן אין לה ממשלה. צריך להבין שאם רוצים להקים ממשלה עם מרכז ציוני ולאומי, זה צריך להיות גם בשיתוף הליכוד. כל מפלגות השמאל שמחרימות את נתניהו, צריכות להבין שאין להן ממשלה".

השרה שקד הדגישה כי "האופציה שאנו שמים על השולחן היא לא ממשלת ימין או ממשלת שמאל, אלא ממשלת אחדות. ברגע שנעבור ויהיה לנו כוח פוליטי נדע להושיב את כולם ביחד, נראה להם שאין דרך אחרת. אנו נעבור את אחוז החסימה ונהיה היחידים שיוכלו למנוע סבב בחירות שישי. צריך לטפל בכל כך הרבה בעיות - בעיית המשילות בנגב ובערים המעורבות, בעיית יוקר המחיה שכולם חווים על בשרם. רק ממשלת אחדות יכולה לטפל בכל הבעיות. יש מצביעים רבים שמחפשים בית, והרוח הציונית היא הבית שלהם".

בהמשך, התייחסה לממשלת בנט-לפיד ואמרה: "צריך לומר שהממשלה הזאת עשתה הרבה מאוד דברים טובים, היא לא הייתה פחות ימנית מממשלות נתניהו. ראינו את הטיפול בעזה - שנה שלמה היה שקט וגם המבצע האחרון היה מוצלח מאוד. העברנו תקציב, הקטנו את הגרעון, עשינו הרבה מאוד דברים טובים - אבל ראינו בפועל שאי אפשר להקים ממשלה צרה, ואי אפשר להישען על ממשלה שהיא לא ציונית. כיום, אנו מבינים שאין ממשלת אחדות ומי שעומד בראשה הוא בנימין נתניהו, לכן זו האופציה היחידה שנשים על השולחן. בזה אנו בהחלט רואים עין בעין".

איילת שקד מפלגת הרוח הציונית מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד