ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מבקש להרוויח ממעשיו"

בוטלו הופעותיו של האיש שירה בנשיא ארה"ב לשעבר

בתחילת יוני שוחרר ג'ון הינקלי, שירה בנשיא ארה"ב רייגן, לאחר 41 שנים בהן היה תחת פיקוח קפדוני, אך הוא גילה כי מופעי מוזיקה שלו החלו להתבטל. "אני פשוט מנסה לכתוב שירים כדי לרומם אנשים", הוא אומר. | בתו של רייגן: "אני לא מאמינה שג'ון הינקלי מרגיש חרטה"

בוטלו הופעותיו של האיש שירה בנשיא ארה"ב לשעבר
ג'ון הינקלי צילום: טוויטר

ג'ון הינקלי, שירה בנשיא רונלד רייגן ב-1981, הבין כי החופש הוא יחסי. מעשיו מלפני עשרות שנים מונעים ממנו את מה שהוא הכי רוצה לעשות, להופיע בפני קהל. הינקלי, שירה בנשיא ארה"ב רונלד רייגן ב-1981, היה מרותק לבית חולים לחולי נפש בוושינגטון במשך יותר משני עשורים לאחר שחבר המושבעים מצא פסק כי הוא אינו אשם כיוון שאינו שפוי. החל משנת 2003 שופט החל לאפשר להינקלי לחיות לאורך זמן בין אנשים נורמטיביים, עם דרישות כמו השתתפות בטיפול והגבלות לאן הוא יכול לנסוע. ובחודש יוני האחרון המגבלות בוטלו לחלוטין.

אך באותו יום שבו נכנס הצו לתוקף, הבין הינקלי כי אולם מוזיקה בברוקלין ביטל הופעה שלו, בגלל לחץ ואיומים שהופנו כלפיהם באינטרנט. האירוע ייצג חלום חייו של בן ה-67, שהחל לנגן בגיטרה כשהיה נער. המופע בברוקלין הוא רק אחד מכמה קונצרטים שבוטלו בהמשך מסיבות דומות.

"חשבתי על הקונצרט הזה בברוקלין כבר כמה חודשים, תכננתי והתאמנתי", סיפר. אבל האירוע בוטל בשלל חששות. למעשה, בגלל שהקורבנות שלו כללו את נשיא ארה"ב, כמו גם מזכיר עיתונות, קצין משטרה בוושינגטון ​​וסוכן שירות חשאי. "אנשים רבים אינם להוטים לראות אותו נהנה מהיתרונות של חיים ללא פיקוח בית משפט" אומרים בסביבת משפחות הקורבנות.

הקרן לזכרו של רייגן התנגדה להסרת ההגבלות של הינקלי ולניסיונו לפתוח בגיל 67 קריירה מוזיקלית, ואמרה בהצהרה כי הינקלי "ככל הנראה מבקש להרוויח ממעשיו". גם במאמר ב-2021 ב'וושינגטון פוסט' מאת פטי דיוויס, אחת מבנותיו של רייגן, נשמעה מחאה על חירותו.

"אני לא מאמינה שג'ון הינקלי מרגיש חרטה", כתבה. "נרקיסיסטים רק לעתים רחוקות עושים זאת". הינקלי מוכר בעיקר לאנשים שזוכרים אותו ממרץ 1981, כאשר ירה שש יריות לעבר הנשיא מחוץ לבית מלון בוושינגטון, מלבד רייגן, היריות פגעו במזכיר העיתונות ג'יימס בריידי, שוטר במשטרת וושינגטון וסוכן של השירות החשאי. בריידי סבל מנזק מוחי ומת מפצעיו ב-2014.

חבר מושבעים מצא את הינקלי לא אשם בגלל אי ​​שפיות, והוא הועבר לבית חולים פסיכיאטרי בוושינגטון, שם שהה במשך יותר משלושה עשורים. עם זאת, החל משנת 2003, בית המשפט החל לאפשר לו ביקורים של המשפחה, ובשנת 2016 אושר לו לגור במשרה מלאה בוויליאמסבורג, וושינגטון, שם התגוררו הוריו. השחרור החלקי הגיעו עם הגבלות, כמו הגבלת גישה לחשבונות אימייל ולמכשירים אלקטרוניים, וחובה להודיע אם הוא מתכנן לנסוע מרחק רב מביתו.

הינקלי אומר כי הוא לא צופה בטלוויזיה ואינו מעוניין לדעת מה אנשים אומרים עליו. "אני לא קורא על זה בכלל," הוא אמר. "ואני לא רוצה לדעת", אבל אחרי עשרות שנים של שתיקה, להינקלי יש מה לומר. "אני כותב שירים שלווים. האקלים במדינה עכשיו הוא פשוט כל כך גרוע. אני פשוט מנסה לכתוב שירים כדי לרומם אנשים", אמר.

השירים שלו משכו 30,000 מנויים ביוטיוב ויותר מ-15,000 מאזינים חודשיים בספוטיפיי, הוא התחבר לקהל שלא מכיר אותו, מאזינים שאפילו לא היו בחיים ב-1981.

רונלד רייגן התאושש מהירי ב-30 במרץ 1981, אך מזכיר העיתונות שלו, ג'יימס בריידי, שמת ב-2014, היה משותק חלקית כתוצאה מכך. גם סוכן השירות החשאי טימותי מקארתי וקצין משטרת וושינגטון תומס דלהנטי נפצעו. רייגן מת ב-2004.

וושינגטון וושינגטון פוסט רונלד רייגן מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד