כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סאגת ההתפצלויות ב'ימינה'

בקואליציה נקמו בסילמן, היא הגיבה, אבל אז בנט התערב לטובת כהנא

סילמן פינטו וכהנא, ביקשו להתפצל בהסכמה מימינה אלא שחברי הקואליציה הצביעו נגד הבקשה של סילמן ומנעו ממנה אפשרות לרוץ לכנסת במפלגה קיימת | סילמן משכה בתגובה את הסכמתה לפיצול כהנא מ'ימינה', אלא שרה"מ לשעבר בנט התערב - ואיים להתפצל יחד עם כהנא 

בקואליציה נקמו בסילמן, היא הגיבה, אבל אז בנט התערב לטובת כהנא
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת הכנסת הצביעה היום (שני) אחר הצהריים נגד בקשת ההתפלגות של ח"כ עידית סילמן מסיעת ימינה. בוועדה ביקשו רוויזיה ותיערך הצבעה מחודשת בקרוב. ח"כ יוליה מלינובסקי טענה בוועדה: "סילמן רוצה להתפלג? שתתפטר מהכנסת". חברי הכנסת אחרים הסבירו כי אין בכוונתם לתת "פרס לעידית סילמן". לאחר ההצבעה כתבה מלינובסקי בטוויטר: "לא מוכנה לתת פרסים למי שגררה את מדינת ישראל לבחירות מיותרות".

מפלגת ימינה הגישה לוועדת הכנסת בקשה להתפלג בהסכמה, כך ששישה חברים יתפלגו ממנה וח"כ סילמן תישאר ותהיה בסיעת יחיד בשם "אמונה". הקואליציה התגייסה לדחות את הבקשה, שנפלה ברוב של ארבעה נגד שלושה. נגד בקשתה של סילמן להתפצל הצביעו חברי הכנסת בועז טופורובסקי, יוליה מלינובסקי, קינלי טורפז ואמילי מואטי.

אם ההתנגדות תישאר על כנה, סילמן צפויה לעתור לבג"צ, אולם כבר עתה היא הודיעה כי היא מושכת את החתימה שלה לפיצול בהסכמה של כהנא ופינטו, כשהמשמעות היא שכהנא, שהפסיד בשבת את תיק הדתות, ייאלץ להתפטר באופן מיידי מהכנסת אם ברצונו להתמודד במפלגה של גנץ בבחירות.

אלא שברגע האחרון רה"מ בנט נכנס לתמונה והתייצב לצד מתן כהנא והכריז כי אם סילמן לא תאשר את ההתפצלות, הוא יכנס במקומה ויבקש להתפצל ממפלגתו יחד עם שירלי פינטו ומתן כהנא. 

פיצול המפלגה לסיעות יחיד בהסכמה אינו משפיע על יחידות המימון לבחירות הקרובות אלא על האפשרות לכהן בכנסת מטעם מפלגה אחת ולרוץ בבחירות במפלגה אחרת, ללא הפיצול יש צורך להתפטר קודם הגשת הרשימות או הכרזה על ריצה במפלגה אחרת.

 

 

 

בחירות לכנסת ה-25 עידית סילמן מתן כהנא חוק פיצול מפלגות מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד