י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מושחתים נמאסתם!"

גפני תוקף: "60 מיליון עברו לעמותה קטנה הקשורה לקריב וכולם שותקים"

ח"כ גפני תקף במליאת הכנסת שהתכנסה לדיון מיוחד את ח"כ גלעד קריב בעקבות התחקיר שהעלה טענות על שחיתות במיזם להקמת מנהלת התחדשות יהודית "במקום לתת כסף לנכי צה"ל אתם נותנים את לעמותת רפורמים קטנה - לו היה מדובר בח"כ חרדי הייתם מקימים קול רעש אדיר"

גפני תוקף: "60 מיליון עברו לעמותה קטנה הקשורה לקריב וכולם שותקים"
גפני נואם במליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון פגרה מיוחד והצביעה על שורה של חוקים כלכליים עליהם הושגה הסכמה בין מפלגות הבית מהקואליציה והאופוזיציה, חבר הכנסת משה גפני נאם במליאת הכנסת על תחקיר השחיתות של גלעד קריב והכסף שהועבר במרמה לרפורמים וטען: "אם זו הייתה עמותה חרדית וח"כ חרדי המדינה הייתה מזדעזעת, היועמ"שית הייתה קוראת לרשויות אכיפת החוק לפתוח בחקירה פלילית. אבל פה - שקט דממה".

גפני המשיך ותקף: "מתחת לאף שלנו במחשכים מעבירים לאיזה עמותה קטנה של 2 עובדים 60 מיליון שקלים כספי ציבור. במקום לתת כסף לנכי צה"ל אתם נותנים את זה לרפורמים של גלעד קריב ואתם עוד מטיפים לנו מוסר על ניקין כפיים? מושחתים נמאסתם!".

כזכור, העיתונאי קלמן ליבסקינד פרסם בסוף השבוע האחרון, בטורו בעיתון מעריב, תחקיר על מעורבותו של ח"כ קריב במיזם משרד התפוצות ל"התחדשות יהודית" ופגמים חמורים שנפלו באישור קיום המיזם.

הקמת המנהלת ותקצוב המיזם, הינם מימוש של סעיף בהסכם הקואליציוני, שנחתם עם כניסתה של סיעת העבודה אל הממשלה. ח"כ גלעד קריב ששימש בעבר כיו"ר התנועה הרפורמית בישראל קידם את הכנסת הסעיף להסכמים ונטל חלק פעיל בקידומו ובאישורו בתקציב המדינה לשנת 2022. אולם, מהפרסומים עולה כי בסופו של דבר הכסף הגיע לעמותת פנים שקריב שימש בה עד לפני תקופה קצרה כחבר וועד מנהל, במקביל לכהונתו בכנסת ופעילותו לאישור התקציב.

כאמור, קשריו של קריב עם העמותה לא מנעו ממנו לעסוק בתקציב, ואף לא מנעו מיו"ר העמותה להודות על כך בפומבי עם אישור המיזם בציוץ בטוויטר תחת התיאור "תודות לאלה שבלעדיהם המיזם לא היה מתרחש".

מלבד ניגוד העניינים של קריב, לרנר מציין כי ההתקשרות עם העמותה נערכה באופן בלתי תקין ובניגוד לתקנות, תוך שאנשי העמותה השתתפו בישיבות עם אנשי המשרד והיו שותפים להליך המקצועי עוד בטרם התקבלה ההחלטה לקיום המיזם המשותף. "ידה של עמותת פנים שקועה עמוק בעבודת המטה, שסופה הקצאת עשרות מיליונים אליה עצמה" כותב לרנר.

נוסף על כך, העמותה נבחרה בהליך של פטור ממכרז ופרסום תבחינים, זאת בעוד תקציבה השנתי בשנים עברו עומד על סך כ-1% בלבד מהיקף המיזם כולו, והיא אף מתחייבת לגייס עשרות מיליוני שקלים ממקורות עצמאיים. באופן תמוה, העמותה לא נדרשה לספק כל הוכחה ליכולתה לנהל ולגייס כספים בהיקף שכזה.

תגובת ח"כ גלעד קריב ומשרד התפוצות התפרסמו בכתבה בנושא התחקיר החמור

משה גפני גלעד קריב רפורמים פרשת שחיתות בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד