י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלפי ביצים וטון וחצי בטטות

סכנה ממשית לבריאות הציבור: הסחורה נתפסה והושמדה

‏תוך 24 שעות מפקחי משרד החקלאות מנעו הפצתן של כ-13 אלף ביצים ממשק ששטף ביצים בניגוד להנחיות תוך יצירת סיכון לבריאות הציבור | המפקחים סיכלו גם ניסיון הברחה של טון וחצי בטטות שמקורן ברצועת עזה

סכנה ממשית לבריאות הציבור: הסחורה נתפסה והושמדה
השמדת מזון צילום: משרד החקלאות

סוף שבוע פורה עבר על מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר. בתוך 24 שעות בלבד נמנע שיווקם של אלפי ביצים ולמעלה מטון בטטות, אשר מהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור.

במסגרת פעילות במושב דוב"ב שבגליל העליון, מצא מפקח מטעם מערך בריאות העוף של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, עובד ששטף ביצים שיועדו למאכל אדם במשק מטילות שביישוב. כל הביצים במשק הושמדו, כ- 13,000 ביצים, וכנגד בעלי המשק נפתחו הליכים משפטיים. 

ככלל, שטיפת ביצים היא פרקטיקה מסוכנת, שנעשית כדי "לנקות" את הביצה מלכלוך ולהעניק לה מראה חלק ונקי. ביצים מלוכלכות, על פי חוק, אסורות לשיווק כביצי מאכל, ולכן מופנות לתעשייה לעיבוד תרמי (טיפול בחום). במשרד החקלאות מבהירים כי שטיפת ביצים מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. זאת מכיוון שבזמן השטיפה עלולים לחדור לתוך הביצה מזהמים וחיידקים שונים. חלק מהחיידקים גורמים לקלקול הביצה בעוד שחלקם , לרבות סלמונלה, אינם גורמים לשינוי שניתן לזהות במהלך השיקוף במכון המיון. ביצים כאלו ישווקו לצרכן תוך סיכון בריאותו.

צילום: משרד החקלאות.

משרד החקלאות חוזר וממליץ לציבור לצרוך ביצים חתומות וארוזות בלבד, ולרכוש אותן אך ורק בחנויות ממוזגות. בבית מומלץ לאחסן אותן במקרר הביתי. 

עוד באותה יממה, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, חשפו בשוק בגבעת שאול בירושלים 130 אריזות של בטטות מוברחות, במשקל של טון וחצי. זאת, כחלק מפעילות האכיפה השוטפת. הסחורה, שמקורה ברצועת עזה, יועדה לשיווק במקום, למרות שלא הייתה תחת פיקוח וכפי שנדרש על פי חוק. על פי החשד, המוכרים ניסו לטשטש את מקור הבטטות, ואף ניסו להעלים את הארגזים המעידים על כך. כל הבטטות הועברו להשמדה וכנגד בעלי הדוכן נפתחו הליכים משפטיים. 

יש לציין כי תוצרת חקלאית שאינה תחת פיקוח כאמור, עלולה להכיל חומרי הדברה שאינם מאושרים לשימוש, שאריות חומרי הדברה, ומזיקים וגורמי מחלה שעלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, ולהביא לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות ולצומח בישראל.

צילום: משרד החקלאות.

משרד החקלאות ביצים בטטה השמדת מזון סכנה במזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד