י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על חשבון הקשר עם הבוחר

מנותקים מהציבור: חברי הכנסת יצביעו על העלאת שכרם במאות שקלים

חברי הכנסת שהתכנסו לדיון פגרה מיוחד יצביעו על המלצות הועדה לקביעת שכר החכי"ם ולפיה, תקציב הקשר עם הבוחר יצומצם למינימום בתמורה לתוספת שכר של מאות שקלים שתאפשר לח״כים לספוג בעצמם את העלויות

מנותקים מהציבור: חברי הכנסת יצביעו על העלאת שכרם במאות שקלים
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון פגרה והצבעה על שורה של חוקים כלכליים עליהם הושגו הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה. בין היתר, יובא תיקון לחוק שיאפשר את העלאת שכרם של חברי הכנסת.

ועדת הכנסת, שתקבל אישור מהמליאה לכינוס מיוחד, תביא להצבעה את העלאת שכר חברי הכנסת ותיקונים נוספים בתקציב הקשר עם הבוחר.

בכוונת הוועדה להמיר חלק מהתקציב המיועד לקשר עם הבוחר לתוספת שכר נטו של 910 ש״ח בחודש (10,920 ש״ח בשנה), ותיקונים נוספים לתקציב הקשר עם הבוחר. אם המלצות הוועדה יתקבלו, הן ייכנסו לתוקף בכנסת ה-25.

כיום, על פי הדיווח ב'גלובס' עומד תקציב הקשר עם הבוחר על 97,686 שקל בשנה לכל חבר כנסת, ו-55,567 שקל בשנה לשרים ולסגני שרים. בגלל הסרבול הכרוך בהגשת החשבוניות, בדיקתן ו"הפרשנויות לעניין ההוצאות האפשריות", המליצו חברי הוועדה לקביעת שכר חברי הכנסת, בראשות פרופ' יובל אלבשן, להפחית הוצאות על כיבוד, תקשורת וקידום באינטרנט מתקציב הקשר עם הבוחר ולהעביר באופן חלקי את ההפחתה לשכר הח"כים השוטף.

בין היתר נקבע כי עבור מימון ארוחות וכיבוד, במקום כ-6,000 שקל בשנה בתקציב הקשר עם הבוחר יועברו כ-500 שקל בחודש למשכורת חבר הכנסת לטובת הוצאות כיבוד וקפסולות קפה. מדובר באחד הסעיפים המנוצלים ביותר לפי דוחות ההוצאות שמפרסמת הכנסת בכל שנה. תקציב התקשורת יקוצץ אף הוא, ובמקום 2,500 שקל יועברו 410 שקל בחודש לשכר חברי הכנסת.

במסגרת סעיף התקשורת, ב-2021 ניצלו 44 ח"כים את זכותם להתקנת טלפון בבית, 65 ח"כים ניצלו את זכותם למימון אינטרנט ו-40 ח"כים מימנו חבילת כבלים בסיסית. אם המלצת הוועדה תתקבל, עדיין חברי הכנסת יוכלו לממן רכישת מכשירים סלולריים להם וליועציהם.

עוד הוחלט כי לא יותר עוד שימוש בתקציב השנתי לרכישת ריהוט וציוד כמו טלפונים ומצלמות, ולא ניתן יהיה לממן מפגשי הסברה ומסיבות עיתונאים. כמו כן, הוצאו מתקציב הקשר עם הבוחר ההוצאות המרכזיות על קידום ממומן ברשתות, צילומי תדמית, גרפיקה, דוברות וניהול חשבונות. יועצי תקשורת ויועצים פוליטיים שקיבלו שכר נדיב באמצעות תקציב הקשר עם הבוחר לא יוכלו עוד לעשות זאת, ורכישת ציוד משרדי תאושר "בכמות סבירה" בלבד, לפי המלצת הוועדה. רכישת קטעי עיתונות תאושר עד 1,000 שקל בחודש.

סך-הכול, מתוך תקציב של כ-100 אלף שקל בשנה, יופחתו ממנו 8,500 שקל. שכר חברי הכנסת יעלה ב910 שקל בחודש נטו.

הוצאות חברי הכנסת הקשר עם הבוחר העלאת שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד