י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תחקיר המיליונים

אייכלר תקף במליאה: "קריב 'הרודף' של המגזר החרדי"

ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת נשא הערב נאום במליאת הכנסת ותקף: "כל תקציב עובר מסע נוראי – אלא אם זה כסף לעסקן הרפורמי גלעד קריב" • צפו

אייכלר תקף במליאה: "קריב 'הרודף' של המגזר החרדי"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה לדיון פגרה מיוחד, במהלכו נאם ח"כ ישראל אייכלר ותקף בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן על החמרת יוקר המחיה ואת הח"כ הרפורמי גלעד קריב ממפלגת העבודה כזכור, השבוע נחשף כי עמותת 'פנים' הרפורמית, בה קריב שימש כחבר הוועד המנהל ואף סייע לה מתוך הכנסת, זכתה במיזם ל"התחדשות יהודית" שנתפר במיוחד בשבילה על ידי משרד התפוצות, במסגרתו תקבל עשרות מיליוני שקלים בלי מכרז ובלי קריטריונים.

ח"כ אייכלר אמר בנאומו: "אנחנו צריכים לזכור כי החמרת יוקר המחיה ועליות המחירים בישראל לא נוצרו בגלל השלכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אלא נוצרו כתוצאה ממדיניות ממשלתית אכזרית. בקדנציה הזאת, עם ישראל שילם מחיר כבד מאוד על הרוע של שר האוצר שרצה להוציא את השד של יוקר המחיה מהבקבוק, אבל הוא לא חשב שברגע שהוא ייקר את הכלים החד פעמיים ויביא גזירה הפוגעת בעיקר במגזר החרדי, וכולם ימחאו לו כפיים על הגזירה הזאת - כל היבואנים, כל הסוחרים וכל הרשתות יפתחו במסע של העלאות מחרים בכל השווקים, כי ברגע שהשד יוצא מהבקבוק, לאף אחד אין יותר שליטה עליו".

בנאומו עקץ את ליברמן, ואמר: "כולם סובלים, כל אזרחי ישראל סובלים. חוץ מהמולטי מיליארדרים, החברים של כל מיני שרים. אבל הציבור סובל מזה, ומי שגרם לסבל הזה הוא שר האוצר. אחד הפשעים והמחדלים הנוראיים של הממשלה הנוכחית היה למנות בן אדם כזה לתפקיד שר האוצר, שיכול לעשות מס גולגולת על ציבור מסוים. שום כוונה כלכלית. בוודאי שאי אפשר לחשוד שליברמן הוא 'איש איכות הסביבה' מחוגי השמאל באירופה ובארה"ב שנחרדים מזיהום העולם. הוא בכלל לא בעניין הזה. הייתה פה גזירה מכוונת ומרושעת נגד ציבור מסוים, שפגעה בכל אזרחי ישראל".

כאן עבר ח"כ אייכלר לתקוף את הח"כ הרפורמי גלעד קריב: "וכך זה קורה בכל דבר ועניין. אנחנו יודעים כבר שנים כי כל תקציב או מיזם לאיזשהו מוסד, עובר מסע תקשורתי נוראי, חוקים ומשפטים ואישורים אצל היועמ"שים – אבל כל זה עד כשמדברים על כסף לאיזה עסקן רפורמי בשם גלעד קריב, שבמשך עשרות שנים הוא 'הרודף' של הציבור החרדי. הוא מגיש את כל העתירות לבג"ץ נגד לומדי התורה. הוא זה שגרם להסתה נגד לומדי התורה שלא מתגייסים לצבא והוא זה שגרם לקרע גדול באחדות העם, במשך עשרות שנים".

"קריב הוא נציג הרפורמים בארה"ב, לא של כל הרפורמים, אלא של אותם עסקנים של קרנות ופדרציות שמגלגלות מיליארדים, שנתנו לו כסף כדי שיילחם את המלחמה של המתבוללים הרפורמים ואחד הכלים במלחמה היה השימוש בנושא הגיוס לצבא. ברוך השם שהיה לכם שכל במשרד הביטחון ובממשלות הקודמות, וגם לשר הביטחון, להמשיך את ההסדר עם בחורי הישיבות, ובעזרת השם, אנחנו נתגבר על כולם וביחד נוכל לעשות דברים טובים ולחוקק חוקים מועילים למען אזרחי ישראל", סיים את נאומו.

ישראל אייכלר גלעד קריב הרפורמים תחקיר מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד