ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שנה עקובה מדם

אלימות ללא הפסקה במקסיקו: 14 עיתונאים נרצחו עד כה

גופתו של חואן אריון לופז, העיתונאי ה-14 שנהרג במקסיקו ב-2022, זוהתה בעיר הגבול סן לואיס ריו קולורדו. קעקועים על גופתו שנמצאה בעיר הגבול סן לואיס ריו קולורדו תואמים לאלו של העיתונאי שגופתו נמצאה בתחילת החודש

אלימות ללא הפסקה במקסיקו: 14 עיתונאים נרצחו עד כה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

עיתונאי עצמאי נמצא מת בצפון מקסיקו, מה שמעלה את מספר העיתונאים שנהרגו במדינה ל-14.

בשנה האחרונה עיתונאים נרצחים במקסיקו ללא הפסקה. תובעים במדינת סונורה אמרו ביום שלישי כי קעקועים על גופה שנמצאה בעיר הגבול סן לואיס ריו קולורדו תואמים לאלו של העיתונאי חואן אריון לופז שגופתו נמצאה בתחילת החודש.

סן לואיס מוכרת מזה זמן רב כמקום טוב לרפואת שיניים המשרתת את האמריקנים באזור. אבל האזור נפגע מאלימות קרטלי הסמים בשנים האחרונות.

במרץ האחרון מצאו מתנדבים 11 גופות בבורות קבורה חשאיים בקטע מדבר ליד מזבלה בסן לואיס. בתחילת אוגוסט נהרג עיתונאי נוסף יחד עם ארבעה בני אדם בתוך חנות בירה במדינת גואנחואטו שבמרכז מקסיקו.

הרשויות אמרו כי לא ידוע אם המתקפה הזו קשורה לעבודתו של העיתונאי, או בגלל תפקידו כנציג עסקים מקומיים בתכנון היריד האמריקאי הקרוב.

בעוד שהפשע המאורגן מעורב לעתים קרובות בהרג עיתונאים, פקידים בעיירות קטנות או פוליטיקאים עם מניעים פוליטיים או פליליים הופכים לעתים קרובות למטרות, כמו גם עיתונאים המנהלים כלי חדשות קטנים בחלק הפנימי של מקסיקו. כיום מקסיקו נחשבת למדינה המסוכנת ביותר לכתבים מחוץ לאזור מלחמה.

מקסיקו תקיפת עיתונאי עיתונאים רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד