ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
גזעני ולא מדוייק

למחוק את הסטיגמה: ארגון הבריאות העולמי מבקש עזרה מהציבור

סוכנות הבריאות של האו"ם פרסמה שהיא רוצה למצוא שם חדש, פחות סטיגמטי, למחלה המתפשטת במהירות. אבעבועות הקופים קיבלה את שמה מכיוון שהנגיף זוהה במקור בקופים שהוחזקו בדנמרק ב-1958, אך המחלה נמצאת במספר בעלי חיים, ולרוב במכרסמים

למחוק את הסטיגמה: ארגון הבריאות העולמי מבקש עזרה מהציבור
האולם של הועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי צילום: שגרירות ישראל למוסדות האו״ם בג׳נבה

ארגון הבריאות העולמי הזמין את הציבור למצוא שם חדש לאבעבועות הקוף, וקורא לעזרה בהמצאת שם פחות סטיגמטי למחלה המתפשטת במהירות על רקע התלונות כי השם הוא גזעני. כאשר מומחים מזהירים שהשם עלול להוות סטיגמה לאנשים אפרו אמריקאים, וליבשת אפריקה שבעלי החיים כמו הקופים קשורים אליה לעתים קרובות.

לאחרונה בברזיל דווח על מקרים של אנשים שתוקפים קופים בגלל פחד ממחלות. "אבעבועות הקוף קיבלה את שמה לפני השיטות הטובות ביותר למתן שמות למחלות", אמרה דוברת ארגון הבריאות העולמי, פאדלה צ'ייב, לכתבים בז'נבה שוויץ ביום שלישי.

"אנחנו באמת רוצים למצוא שם שהוא לא סטיגמטי", הוסיפה ואמרה שהייעוץ פתוח כעת לכולם באמצעות אתר אינטרנט ייעודי. "זה מאוד חשוב שנמצא שם חדש לאבעבועות הקוף, כי זה הדרך הטובה ביותר לא ליצור שום סטיגמה על קבוצה אתנית, אזור, מדינה, או על חיה", אמרה צ'ייב.

נגיף אבעבועות הקוף קיבל את שמו מכיוון שהנגיף זוהה במקור בקופים שהוחזקו בדנמרק ב-1958, אך המחלה נמצאת במספר בעלי חיים, ולרוב במכרסמים. ברחבי העולם, יותר מ-31,000 מקרים אושרו מתחילת השנה, ו-12 בני אדם מתו, כך לפי ארגון הבריאות העולמי, שקבע את התפרצות הנגיף כמצב חירום בריאותי עולמי.

ארגון הבריאות העולמי אבעבועות הקוף אפריקה סטיגמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד