י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מיואשים מהמצב

קרוב למחצית מהצעירים באיראן רוצים לעזוב

בסקר חדש שמתפרסם בתקשורת האיראנית, מסתבר כי כמעט מחצית מבני הנוער האיראנים רוצים לעזוב את המדינה על רקע פסימיות לגבי עתידם, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה מחוץ לאיראן

קרוב למחצית מהצעירים באיראן רוצים לעזוב
סטודנטים מפגינים נגד חוקי המשטר צילום: Iran international

כמעט מחצית מבני הנוער האיראנים רוצים לעזוב את המדינה מכיוון שהם מיואשים מהמצב הכלכלי. כך עולה מסקר שנערך לאחרונה מחוץ לאיראן. בסקר נשאלו הנסקרים אם ילכו לגור במדינה זרה בהינתן ההזדמנות, 49 אחוז מהאנשים בגילאי 18-29 אמרו שכן. האחוז בקרב האוכלוסייה הכללית עמד על שליש.

חברת Statis Consulting שמבצעת סקרים ובסיסה בארה"ב ומתמקדת באיראן, ערכה את הסקר בקרב 1,246 תושבים איראנים בני 18 ומעלה ביולי האחרון. "בהתבסס על המדגם יש וודאות של 95 אחוזים, עם טעות דגימה בטווח של 2.7 נקודות אחוז" נמסר מטעם החברה.

מצבה הכלכלי של איראן הידרדר באופן דרסטי מאז שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ נטש את הסכם הגרעין עם איראן שנחתם בשנת 2015 והטיל סנקציות משתקות על איראן. אבל מאז בחירתו של אברהים ראיסי האולטרה-שמרני לנשיא ב-2021, גם הלחצים על אורח החיים גברו, עם אכיפה מחמירה יותר של חוקי האיסלאם.

שבעים ושבעה אחוז מהנשאלים השיבו בחיוב כשנשאלו אם "הנוער האיראני לא רואה שגשוג בעתידם". רק 20 אחוז לא הסכימו עם ההצהרה. 53% מהנשאלים אמרו כי פקידי ממשלה מגבילים את חירויותיהם של צעירים איראנים על ידי התערבות באורח חייהם. מספר זה חמור אף יותר בקרב צעירים בני 18 עד 29, שישים וארבעה אחוז מאמינים שהאמירה הזו נכונה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

בין הסיבות לכך שהאיראנים עזבו את המדינה בשנים האחרונות, המצב הכללי של הכלכלה הוא הגורם העיקרי לפי הסקר. הכלכלה הוזכרה על ידי חמישים ושבעה אחוז מהנשאלים, ואחריה חופש פוליטי או דתי (26 אחוז), ותקווה לחיים טובים יותר (25 אחוז). רק חמישה אחוזים שציינו שחיפוש אחר השכלה גבוהה הוא הסיבה העיקרית לעזיבת האיראנים את המדינה.

55% מהנשאלים לא הראו אמון בנשיא ראיסי בנוגע לנושאים החשובים לצעירים. רק 35 אחוז סבורים שבעיות העומדות בפני בני הנוער הן בסדר העדיפויות של ראיסי.

האינפלציה הכוללת עומדת על 54 אחוזים ומחירי המזון עלו ביותר מ-100 אחוז מאז כניסתו של ראיסי לתפקיד באוגוסט אשתקד, כך לפי נתונים רשמיים. גרמניה היא הבחירה המובילה (16%) למי שרוצה לעזוב, ואחריה קנדה (15%) וארה"ב (14%).

סטודנטים טהראן איראן כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד