י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
אירוע אלימות חריג

מנהל המכון האונקולוגי זומן לשימוע לפני השעיה דחופה

במשך חודשים ארוכים מתרחש משבר במחלקה האונקולוגית בוולפסון. אתמול הותקף ד"ר ברנר על ידי מטופל ומזכירות ההסתדרות הרפואית תתכנס לדון בהמשך צעדים בעקבות הזימון לשימוע - על הפרק האפשרות להשבית את מערכת הבריאות

מנהל המכון האונקולוגי זומן לשימוע לפני השעיה דחופה
בית חולים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ד"ר ברנר, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון, זומן לשימוע לפני השעיה דחופה: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, הנחה היום את הממונה על המשמעת במשרד הבריאות לזמן את ד"ר ברנר, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון, לשימוע לפני השעיה דחופה לאחר אירוע אלימות חריג שארע ביום שלישי האחרון במכון. כך דווח ב'ישראל היום'.

מטופל התפרץ בצעקות למשרדו של ד"ר ברנר. עד הגעת המאבטחים והשוטר נכנסה אחת האחיות למשרדו של ד"ר ברנר והוציאה את המטופל שתקף את מנהל המכון. רגעים לאחר מכן יצא ד"ר ברנר ממשרדו ולכאורה פנה לאחיות בצעקות וגידופים. האחות האחראית דווחה על האירוע והגישה תלונה במשטרה כנגד ד"ר ברנר. בתום האירוע ד,ר ברנר עזב את המקום לאחר ששלח הודעה למטופלים על סגירת המכון.

כזכור, לפני כחודשיים כל אחיות המחלקה במכון האונקולוגי נטשו את עבודתן ללא הודעה מוקדמת וזאת בשל טענות על היחס וההתנהגות של מנהל המכון, ד"ר ברנר. במקביל הועלו טענות קשות מאוד על כך שהנהלת בית החולים, המנהלת ד"ר ענת אנגל והנהלת משרד הבריאות מתעלמות בעקביות זה חודשים מהתרעות ומתלונות חמורות על פגיעה קשה בטיפול הרפואי בחולי הסרטן. במהלך התקופה האחרונה נעשו ניסיונות ליישב את המחלוקות בין מנהל המכון לאחיות העובדות בו ולהנהלת בית החולים, וזאת באמצעות הליך גישור בראשותה של השופטת בדימוס הילה גרסטל.

כאמור, בגין האירוע אתמול החליט מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, על זימונו של ד"ר ברנר לשימוע לפני השעיה דחופה. השימוע יערך על ידי מר איציק אור הממונה על תחום המשמעת במשרד הבריאות.

מזכירות ההסתדרות הרפואית תתכנס הערב לדון בהמשך צעדים בעקבות הזימון של ד"ר ברנר לשימוע. על הפרק גם האפשרות להשבית את מערכת הבריאות.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י מסר ל'ישראל היום' כי "קיבלנו בתדהמה את הזימון לשימוע של ד"ר רונן ברנר. אכן ד"ר ברנר הותקף אתמול ואף הגיש תלונה במשטרה. תמוה שתוך כדי הליך גישור המתנהל גם היום, מזמן משרד הבריאות את ד,ר ברנר לשימוע. לא יקום ולא יהיה! מזכירות הר"י תתכנס הערב לדון בצעדים החד צדדיים של משרד הבריאות". 

משיבא נמסר: "המרכז הרפואי שיבא יבטיח את המשכיות הטיפול כך שהמטופלים לא יפגעו מהמשבר בוולפסון".

 

 

בית חולים וולפסון בית חולים שיבא משרד הבריאות מחלקה אונקולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד