כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"לונדון אומרת שלום"

מתנגדי מלחמה משלמים לאוקראינים כדי שיעברו מסרים בפצצות

חיילים אוקראינים יורים פגזים שעליהם נכתב מסרים ישירים לרוסים מגולשים ברשתות החברתיות ששילמו כסף כדי להעביר מסר כמו "שלום מטקסס" על תותח לטווח בינוני. שניות לפני שהוא נורה, החייל האוקראיני אומר "זה מטקסס" ומשגר את הטיל

מתנגדי מלחמה משלמים לאוקראינים כדי שיעברו מסרים בפצצות
אחד הפגזים עם האיחולים צילום: Sign My Rocket

סיסמאות וסמלים המתנוססים על ארטילריה מתוצרת ארה"ב היא דרך יצירתי של החיילים האוקראינים המשרתים במזרח המדינה להעביר מסרים לרוסיה, וגם דרך הכנסת כספים עבור האוקראינים במלחמה שנמשכת כמעט שישה חודשים. אתרי מימון המונים מקומיים גייסו עשרות אלפי דולרים עבור המאמץ המלחמתי מאז פלישת רוסיה ב-24 בפברואר. הם מציעים לאנשים בכל מקום בעולם הזדמנות להזמין הודעה על תפריט הולך וגדל של פצצות וטילים לפני שהם נורים לעבר הרוסים.

קבוצת מימון ההמונים הבולטת ביותר Sign My Rocket התחילה במכירת הודעות על סבבי מרגמה בקוטר 82 מ"מ מתוצרת ברית המועצות תמורת 30 דולר כל אחד. אבל בסופו של דבר, המייסד אנטון סוקולנקו הבין שאם הם ימכרו הודעות על כלי נשק חזקים יותר, התורמים מארצות הברית, בריטניה, גרמניה, קנדה, שוויץ וממקומות אחרים ישלמו אפילו יותר.

"קיבלנו פגזים גדולים יותר ויותר", אמר סוקולנקו בראיון מביתו בצ'רקאסי, עיר במרכז אוקראינה. "תשעים וחמישה אחוז מההזמנות הן באנגלית ורובן הן מארצות הברית". הוא אמר ל'וושינגטון פוסט' כי הוא גייס יותר מ-150,000 דולר לצבא אוקראינה וקיבל עשרות הודעות כולל "מנאט"ו באהבה", "לונדון אומרת שלום" ו"זכור את אלאמו".

הקבוצה מיתגה לאחרונה טיל קרקע-אוויר Buk עם ההודעה "לא לשימוש ב-Malaysian Airlines" - התייחסות להפלת מטוס נוסעים מסחרי ב-2014 על ידי בדלנים פרו-רוסים חמושים באותה מערכת טילים, שהרגה 298 שהיו על המטוס המלזי.

מאמץ גיוס הכספים אינו מאושר רשמית על ידי הצבא האוקראיני. ארגונו של סוקולנקו מסתמך על קשריו הבלתי פורמליים ליחידות הצבא האוקראיני בשטח. ההכנסות מיועדות לקניית ציוד ליחידות הצבאיות של אוקראינה, כולל רכבים מוסווים וחלקי חילוף לרכב.

לאחר קבלת תרומה, חייל אוקראיני כותב את ההודעה המבוקשת על התחמושת ומצלם אותה. לאחר מכן התמונה נשלחת לתורם. הפריט היקר ביותר באתר הוא זכויות השם לטנק T-72 מתוצרת רוסיה תמורת 3,000 דולר.

פגזים איחולים מלחמת אוקראינה רוסיה טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד