ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ויהי אחרי הקורונה ואבעבועות הקוף

תוקפת ילדים אך לא קטלנית: הכירו את 'שפעת העגבניות'

יותר מ-82 ילדים בני חמש ומטה חלו בשפעת עגבניות, וירוס הגורם להופעת שלפוחיות אדומות על העור וכן לחום, עייפות, הקאות ושלשולים. 26 ילדים נוספים עד גיל 10 גם נדבקו

תוקפת ילדים אך לא קטלנית: הכירו את 'שפעת העגבניות'
אילוסטרציה צילום: unsplash

בזמן שהעולם עדיין נלחם נגד התפשטות קורונה ואבעבועות הקוף, כעת זוהה וירוס נוסף - "שפעת עגבניות".

השפעת נקראת על שם השלפוחיות האדומות המופיעות על עורם של הנדבקים - מראה תסמינים דומים לקורונה כולל חום, עייפות וכאבי גוף, אם כי שני הנגיפים אינם קשורים. תסמינים נוספים כוללים הקאות, שלשולים, פריחות והתייבשות. בכמה מקרים דווחו שינויים בצבע הגפיים.

על פי מחקר חדש מ-Lancet Respiratory Medicine Journal, שפעת העגבניות זוהתה לראשונה בקרלה, הודו ב-6 במאי השנה. נכון ל-26 ביולי דווחו בבתי חולים ממשלתיים מקומיים יותר מ-82 זיהומים של ילדים בני חמש ומטה. 26 ילדים נוספים עד גיל 10 גם נדבקו.

אלה שנדבקים בנגיף נמצאים בבידוד למשך חמישה עד שבעה ימים. המחקר קבע, כי "בדיוק כפי שאנו מתמודדים עם הופעתו הסבירה של הגל הרביעי של נגיף הקורונה, וירוס חדש המכונה שפעת עגבניות, או קדחת עגבניות, הופיע בהודו במדינת קראלה בילדים מתחת לגיל 5 שנים".

עד כה התגלו זיהומים באזורים של קראלה, טמילנאדו ואודישה. נראה גם שזה השפיע רק על ילדים בשלב זה, אך מחלקת הבריאות של מדינת קראלה נוקטת באמצעי זהירות כדי למנוע את התפשטות הנגיף ה"מדבק מאוד".

יש גם חששות לגבי ההשלכות של התפשטות זו למבוגרים. המחקר מצא, כי "ילדים נמצאים בסיכון מוגבר לחשיפה לשפעת עגבניות שכן זיהומים ויראליים שכיחים בקבוצת גיל זו וההתפשטות צפויה להיות באמצעות מגע קרוב, ילדים קטנים יכולים להידבק באמצעות שימוש בחיתולים או טיטולים, נגיעה במשטחים לא נקיים, כמו גם הכנסת דברים ישירות לפה.

ד"ר סובהאש צ'נדרה אמר לתקשורת המקומית: "זו לא מחלה קטלנית, אבל היא מדבקת ויכולה להתפשט מאדם לאדם, למרות שהדרכים האמיתיות שבהן הזיהום מתפשט עדיין נחקרות, חולים המפתחים שפעת עגבניות צריכים לשתות הרבה נוזלים ולנוח במיטה, מומלץ לשמור על לחות הגוף ולנוח היטב".

עגבניות נגיף הקורונה (1) אבעבועות הקוף הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד