ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מדען נולד

איראן תקים בתי ספר לגרעין שיכשירו יותר מ-30 אלף מדענים

ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן אמר ש"לפחות 30,000 עובדים מיוחדים" צריכים להיות מיועדים רק לתחנות הכוח הגרעיניות ב-20 השנים הקרובות. הוא טען, "כולם צריכים לדעת שמחזור הדלק הגרעיני הוא מחזור יצור חשמל, ואין לו שום קשר לבניית פצצה"

איראן תקים בתי ספר לגרעין שיכשירו יותר מ-30 אלף מדענים
ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי צילום: Iran International

בנאום שנשא בפני מנהלי מוסדות החינוך האיראני בטהראן ביום ראשון, אמר ראש הארגון לאנרגיה אטומית, מוחמד אסלאמי, כי בהתאם למפת הדרכים של המדינה להרחבת תעשיית הגרעין שלה, הוא החליט להקים בתי ספר בערים עם מתקנים גרעיניים, כבר מבית הספר היסודי. להתחיל להכשיר מדעני גרעין לדור הבא של תוכנית הגרעין של המדינה, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

אסלאמי גם טען, "כולם צריכים לדעת שמחזור הדלק הגרעיני הוא מחזור יצור חשמל, ואין לו שום קשר לבניית פצצה", והוסיף כי המערב מעלה "האשמות מזויפות נגד איראן ומאשים אותנו שלא כדין בניסיונות לייצר פצצה גרעינית רק בגלל שהם לא רוצים שנרכוש טכנולוגיה גרעינית".

"למרות ההתנגדות העזה שהובעה בשנים האחרונות לייצור המים הכבדים של איראן, הצלחנו להתבסס על המומחיות הרלוונטית שלנו הן בתעשייה האטומית והן במגזר המולקולרי", הוסיף. בסוף יולי אמר אסלאמי כי חברי הפרלמנט מבקשים לחוקק מפת דרכים גרעינית ל-50 שנה, כך ששינוי הממשל לא יכול להשפיע על התוכנית.

ב-2 לאוגוסט ראש הגרעין של איראן, מוחמד אסלאמי, כי איראן מסוגלת מבחינה טכנית לבנות פצצה גרעינית, הצהרה שנאמרה בעבר על ידי לפחות שני פקידים איראנים אחרים ונתפסה בדרך כלל כאות מתריס מטהראן. הנשיא אברהים ראיסי גם חזר על כך באותו יום כי תושבי איראן אמרו לו שהם רוצים להתנגד במקום לחתום על הסכם עם ארצות הברית.

 

 

 

 

איראן אנרגיה אטומית בתי ספר חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד