ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
טרגדיית משפחת גלושטיין

אחרי הטרגדיה: מתפללים שהילדה תחזור ללכת כרגיל

הבית של משפחת גלושטיין התרוקן, אמא ושתיים מהבנות נהרגו בתאונה • בנוסף, בת החמש וחצי מרותקת לכיסא גלגלים • הרופאים מעריכים שבעוד קצת יותר מחודש יוכלו להוריד את הגבס מהרגל הפצועה • לאחר מכן היא תעבור שיקום ופיזיותרפיה, בתקווה שבמהרה תשוב ללכת כאחד האדם

אחרי הטרגדיה: מתפללים שהילדה תחזור ללכת כרגיל
קברי משפחת גלושטיין צילום: באדיבות המצלם

התאונה המחרידה ברח' שמגר בירושלים, זעזעה את הציבור על כל גווניו וזרמיו. התוצאות הטראגיות, אם ושתי בנותיה נהרגו, לא הותירו עין יבשה.

בימים האחרונים, לאחר שקמו מהשבעה, מסתובבים בני המשפחה בבית, ומרגישים בכל פינה את חסרונן של האם והבנות. "יש לנו יותר מדי מקום", אומר אחד הבנים כשדמעה מבצבצת בזווית עינו, "שליש מהמשפחה כבר לא כאן...".

לחצו כאן כדי לסייע ליתומי משפחת גלושטיין שאיבדו אמא ושתי אחיות>>

ה'חכמות' של חני הקטנה חסרים להם מאוד, אפילו הבלגאן שהיא היתה עושה כששיחקה ב'קליקס' וב'קפלה'. הדקלומים ששרה דקלמה ממסיבת הסיום של השנה שעברה, עוד מרחפים בחלל. אפילו הבנים מכירים אותם בעל פה, אבל חני לא נמצאת פה כדי לדייק אותם, ולהסביר להם איפה הם טועים בציטוט.

אבל בתוך הטרגדיה והאבל הכבד על פטירתן של שלוש מבנות המשפחה, כלי התקשורת לא הפנו את הזרקורים לגורלה של הילדה השישית במשפחה, בת החמש וחצי שחולצה על ידי עובר אורח מתחת לאוטובוס הדמים.

הילדה זיהתה במקום את אחיה הגדול והועברה לידיו, אבל אז הוא שם לב שרגלה שותת דם, וגם היא עצמה דיווחה על כאבים עזים שגרמו לה לצרוח מכאב.
כשהגיעו אנשי ההצלה לטפל בפצועים, הם העניקו טיפול ראשוני גם לילדה בת החמש וחצי. בהמשך היא פונתה על ידי אמבולנס של מד"א לבית החולים, שם אבחנו הרופאים כי היא סובלת משבר מורכב.

במשך שישה ימים היא נותרה מאושפזת, ורק ביום האחרון של ימי השבעה שוחררה והצטרפה לשאר בני המשפחה.
בחלוף ימי השבעה, כשעלו בני המשפחה לקברן של האם והאחיות, הובאה גם בת החמש וחצי, כשהיא מרותקת לכיסא גלגלים.

הרופאים שמטפלים במקרה, מסבירים שהילדה תצטרך להישאר עם רגל מגובסת, כשהיא רתוקה לכיסא הגלגלים לפחות עד ראש השנה, וייתכן שגם עד אחרי יום הכיפורים.
רק לאחר שצילומי הרנטגן יצביעו על כך שהשברים התאחו באופן מלא, ניתן יהיה להסיר את הגבס.

עם זאת, אופי הפציעה הוא כזה שלפי ההערכות גם לאחר איחוי השברים, תתקשה הילדה ללכת על רגליה, והיא תזדקק לעבור טיפולים משקמים ופיזיותרפיה, כך שלפני העוד דרך ארוכה, אבל התקווה היא שבעזרת ה', תוכל לשוב וללכת כאחד האדם.

קרובים של המשפחה אומרים, שהאופן בו עם ישראל נרתם לסייע ולתרום לקרן העזרה והסיוע שהוקמה לטובת יתומי משפחת גלושטיין מרעיף על המשפחה טללי חיזוק: "הם מרגישים שכולם איתם, משתתפים בכאב שלהם ומגלים אמפתיה לשבר הנורא שפקד אותם".

"ההתעניינות של הציבור לא פוסקת. אנשים כל הזמן פונים ומציעים עזרה, והאמת שכמה שמציעים אנחנו שמחים לקבל", אומר אחר מקרובי המשפחה שעוסק בנושא, "מדובר במשפחה שאבדה אמא ושתי אחיות. הילדים בטראומה אדירה, הבית כולו היה מושתת על האמא הפעלתנית והמיוחדת כל כך שהיתה להם, ועכשיו איננה".

לחצו כאן כדי לסייע ליתומי משפחת גלושטיין שאיבדו אמא ושתי אחיות>>

קופת העיר משפחת גלושטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד