י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
החלטה אנושית

מוזיאונים בניו יורק יידרשו לחשוף יצירות אמנות שנבזזו על ידי הנאצים

מוזיאונים בניו יורק יידרשו כעת לחשוף אלו יצירות אמנות נגנבו באירופה בתקופת הנאצים, הודות לחקיקה חדשה שנחתמה בשבוע שעבר על ידי המושלת קתי הוצ'ול. החוק החדש מחייב מוזיאונים "להציב שלט בולט על היצירות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

חוק חדש שחתמה מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול, מהווה חלק מחבילת חקיקה שנועדה לכבד ולתמוך בניצולי שואה, על פי הודעת המחלקה לשירותים פיננסיים בניו יורק לתקשורת. הנאצים גנבו והחרימו מאות אלפי יצירות אמנות במהלך מלחמת העולם השנייה, בעיקר מקהילות יהודיות. החוק החדש מחייב מוזיאונים "להציב שלט בולט על היצירות"

"יותר מ-600,000 ציורים נגנבו מיהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, והעשירו את המשטר הנאצי תוך חיסול התרבות היהודית", אמר ג'ק קליגר, מנכ"ל המוזיאון למורשת יהודית בניו יורק, בהצהרה לרשת CNN.

"במשך שנים, רבים מהציורים הללו הוצגו במוסדות, אך ללא כל הכרה במקורם", אמר. "חקיקה זו מתקנת זאת ומאפשרת למוסדות בניו יורק לכבד את מי שחייהם אבדו ורכושם האישי נגנב למטרות רווח". יצירות אמנות שנגנבו על ידי נאצים ממשיכות להתמודד עם ויכוחים ציבוריים מעוררי מחלוקת בנוגע לבעלותן.

מוקדם יותר השנה בית המשפט העליון ערך דיון על זכותה של משפחה יהודית לציור אימפרסיוניסטי צרפתי, שהוחרם על ידי הנאצים ב-1939 לפני שבסופו של דבר הגיע למוזיאון ציבורי בספרד. בשנת 2019, ה-FBI מצא ציור ממוזיאון ארקל בניו יורק שנגנב על ידי נאצים ממשפחה יהודית ב-1933. בנוסף, מספר מוזיאונים נקטו בצעדים לבחון את ההיסטוריה האפלה של חלק מהחפצים שלהם בשנים האחרונות.

בשנת 2000, המוזיאון לאמנות מודרנית השיק את פרויקט מחקר המקור לזיהוי יצירות אמנות גנובות. המוזיאון הוא ביתם של כ-800 ציורים ש"היו או יכלו להיות ביבשת אירופה בתקופת הנאצים", על פי הצהרה, למרות שהמוזיאון אומר שרובם נרכשו ישירות מאמנים או שיש להם רישומי בעלות על כך שהם לא נגנבו על ידי נאצים

ציורים נאצים מוזיאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד