כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מפלגה על אחוז החסימה

היום: מרצ תכריע בקרב האישי על הראשות

מפלגת מרצ תקיים היום פריימריז לראש ולרשימה לכנסת ה-25 | הקרב היצרי בין יאיר גולן לזהבה גלאון על ההנהגה יוכרע הערב, כמו כן תיחשף זהותה של הרשימה 

היום: מרצ תכריע בקרב האישי על הראשות
הצבעה בפריימריז של מרצ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מתפקדי מפלגת מרצ יצביעו היום (שלישי) בבחירות הפנימיות ויכריעו במאבק על ראשות המפלגה וכן יקבעו את הרכב הרשימה לכנסת ה-25, לאחר שורה של פרישות מקרב הח"כים והשרים המכהנים.

על ראשות המפלגה מתמודדים ראש בראש יאיר גולן, מי ששוריין שלוש פעמים ברשימה, ומולו זהבה גלאון, היושבת ראש לשעבר שעשתה קאמבק כדי להנהיג את המפלגה בתקווה לצלוח את אחוז החסימה.

הקרב בין השניים הפך בימים האחרונים למכוער ואישי, שכלל התקפות אישיות פומביות בין עד לפתיחת הקלפיות, אך המתפקדים יכריעו גם באשר לעתיד המפלגה, בעוד לפי הסקרים 'מרצ' בראשות גולן מתנדנדת על אחוז החסימה, 'מרצ' בראשות גלאון זוכה לפי הסקרים ל-6 מנדטים בממוצע.

המתפקדים יבחרו גם את חברי הרשימה שתיקבע החל מהמקום השני, כשבמקומות 3 ו-5 עלולים להיות משובצים שריונים של מגדרים, באם לא יזכו למקום ריאלי אחר.

לרשימה מתמודדים 22 מועמדים, בהם חברי הרשימה, מלבד השרים עיסאווי פריג' ותמר זנדברג שהודיעו כי לא יתמודדו לכנסת הבאה. המועמדים המכהנים הם היו"ר הנוכחי ניצן הורוביץ, גבי לסקי, יאיר גולן, מוסי רז, מיכל רוזין ועלי סלאלחה.

לצידם מתמודדים מועמדים שלא כיהנו עד כה כחברי כנסת וינסו להשתלב ברשימה. ביניהם, אורי זכי, בעלה של ח"כ והשרה היוצאת תמר זנדברג, פעיל השמאל יריב אופנהיימר ועוד שלל מועמדים נוספים.

ההצבעה הינה ממוחשבת ואין צורך להגיע דווקא למוקדי ההצבעה, כך שהתוצאות תתפרסמנה בשעות המאוחרות של הערב.

מרצ אחוז החסימה פריימריז במרצ יאיר גולן זהבה גלאון בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד