י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
חג לאומי נהרס

פוטרה לאחר שתחזית שגויה אילצה לבטל מופע זיקוקים

שר הטכנולוגיה בהונגריה פיטר את ראש השירות המטאורולוגי הלאומי לאחר שסערות שהיא חזתה שיגיעו לבירה בודפשט החמיצו את עיר הבירה, ובכך גרמה לביטול מופע זיקוקים לרגל חג לאומי. האופוזיציה טענה כי הכספים לכך הם בזבוז כסף בזמן שהכלכלה מקרטעת

פוטרה לאחר שתחזית שגויה אילצה לבטל מופע זיקוקים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ממשלת הונגריה פיטרה את ראש שירות מזג האוויר הלאומי ואת סגניתה, יומיים לאחר שמופע זיקוקים לרגל חג לאומי נדחה מחשש לסערות. שר הטכנולוגיה לזלו פלקוביץ', שתחת סמכותו נמצא השירות המטאורולוגי הלאומי, פיטר ביום שני את הנשיאה קורנליה רדיקס וסגניתה גיולה הורוואת' מתפקידן, אך לא נתן סיבה.

אנשי השרות המטאורולוגי חזו סופות רעמים ומשבי רוח חזקים בבירה בודפשט, מה שגרם לביטול הזיקוקים ביום שבת האחרון. עם זאת, הסערות החמיצו את עיר הבירה. סוכנות השרות המטאורולוגי התנצלה ביום ראשון, תוך שהיא מציינת "גורם של אי ודאות הטבוע במקצוע".

תצוגת הזיקוקים לאורך גדות נהר הדנובה הוגדרה כ"הגדולה באירופה" כדי לחגוג חג לאומי, האירוע הפך לשנוי במחלוקת בחלק מהדברים, כלומר התחזית הפכה לקרב פוליטי.

האופוזיציה קראה לבטל את המופע והוקיעו אותו כ"בזבוז חסר תועלת של כסף" בתקופה שבה כלכלת המדינה מקרטעת, וכאשר אוקראינה נמצאת במלחמה.

עצומה הקוראת לביטול זכתה לכמעט 200,000 חתימות. ביום ראשון האחרון, התקשורת הפרו-ממשלתית מתחה ביקורת על השרות המטאורולוגי על התחזית שלהם. הטענה הייתה על מתן "מידע מטעה על היקף מזג האוויר הגרוע, שהטעה את צוות האירוע האחראי על האבטחה". התצוגה נדחתה להמשך השבוע.

ב-2006 נפגעו החגיגות השנתיות מסופה עזה שגרמה למותם של חמישה בני אדם ולפציעתם של כמה מאות, וגרמה לבהלה גדולה בקרב יותר ממיליון בני אדם שהתאספו לצפות על גדות נהר הדנובה.

זיקוקים ירי זיקוקים הונגריה בודפשט תחזית מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד