י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"רדיפה פוליטית"

התביעה דורשת 12 שנות מאסר לסגנית הנשיא

כריסטינה קירשנר נשיאת ארגנטינה לשעבר מואשמת בשחיתות במהלך שתי כהונותיה כנשיאת ארגנטינה. קירשנר המכהנת כסגנית הנשיא הנוכחי, עלולה להישפט ל-12 שנות מאסר ולהיפסל מלכהן בתפקידים ציבוריים לכל החיים בגין שחיתות

התביעה דורשת 12 שנות מאסר לסגנית הנשיא
פטיש בית משפט צילום: pixabay

התובע הציבורי של ארגנטינה ביקש אמש (שני) לגזור על סגנית הנשיאה כריסטינה קירשנר עונש של 12 שנות מאסר ולפסול אותה מתפקידים ציבוריים לכל החיים בשל שחיתות לכאורה במהלך שתי כהונותיה כנשיאה. קירשנר, בת 69, מואשמת בכך שהעניקה במרמה חוזי עבודה ציבוריים, אך גם אם תורשע היא לא תיכנס לכלא כל עוד היא נהנית מחסינות פרלמנטרית כסנאטורית נבחרת, פסק דין צפוי להתקבל בסוף השנה.

ישנן שתי דרכים שבהן היא עלולה לאבד את חסינותה הפרלמנטרית: או על ידי איבוד מושב הסנאט שלה בבחירות הבאות, או אם בית המשפט העליון יקבע כי היא אשמה בסופו של דבר. דקות לאחר פרסום בקשתו של התובע הציבורי דייגו לוצ'אני, משרדו של הנשיא אלברטו פרננדס פרסם הצהרה בגנות "הרדיפה המשפטית והתקשורתית" של קירשנר.

"אף אחת מהפעולות המיוחסות לנשיאה לשעבר לא הוכחה וההאשמה כולה מבוססת אך ורק על התפקיד שהיא מילאה באותה תקופה, שלמרבה הצער מבזה את העקרונות הבסיסיים ביותר של המשפט הפלילי המודרני".

12 אנשים נוספים מואשמים גם במעורבות לא חוקית בחוזי עבודה ציבוריים בדרום מחוז סנטה קרוז לטובת איש העסקים לזארו באז. התקופה שנחקרה כוללת את שמונה שנות כהונתה של קירשנר מ-2007 עד 2015 ואת ארבע השנים שקדמו, שבהן היה הנשיא בעלה המנוח נסטור קירשנר, שמת ב-2010.

סרג'יו מולה, תובע ציבורי נוסף, אמר כי "היו אי סדרים שיטתיים במכרזים על פני תקופה של 12 שנים, הראיות מדגימות בבירור תמרונים בלתי חוקיים", אמר מולה, הוא הוסיף כי הנאשמים ביקשו להונות את המדינה באמצעות "שיקול דעת בשימוש בכספים", הוא התייחס לטענות כי היא לא ידעה על כך, "זה לא אמין שכריסטינה קירשנר לא הייתה מודעת על מה שהולך במשרדה", אמר מולה.

קירשנר הכריזה על חפותה והאשימה את הפרקליטות ברדיפה פוליטית וב"חוקיות יתר" ושימוש במערכות משפטיות כדי להכפיש את היריב. היא נחקרה בשנים האחרונות בנוגע לכמה מקרים בגין עבירות כמו שוחד, הלבנת הון, נזק למדינה ושיבוש הליכי משפט.

ארגנטינה שחיתות פרשת שחיתות שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד