י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
הפנסיה התקועה תשתחרר

הביטוח הלאומי יפצה כ-50 אלף פנסיונרים | אלו הזכאים

לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הוציא הוראה המחריגה את כספי הפנסיה מהסנקציות הבינלאומיות, הודיע משרד האוצר כי הביטוח הלאומי יוכל להעביר כספי פנסיה מרוסיה לאנשים שזכאים לכספים אלה ושוהים מחוץ למדינה

הביטוח הלאומי יפצה כ-50 אלף פנסיונרים | אלו הזכאים
המוסד לביטוח לאומי צילום: Nati Shohat/Flash90

הביטוח הלאומי ומשרד האוצר ישפו 50 אלף פנסיונרים עולים שלא קיבלו את הפנסיות שלהם בעקבות הסנקציות הכלכליות על רוסיה. זאת בעקבות החרגת הסנקציות האמריקאיות על תשלומים פנסיוניים לזכאים רוסים.

הסנקציות הכלכליות, שמוטלות על הפדרציה הרוסית מאז תחילת המלחמה, ובהן הוצאת המערכת הבנקאית ברוסיה ממערכת ה-SWIFT שמנהלת את ההתקשרויות בין בנקים בעולם וכן סנקציות פרטניות על הבנקים הגדולים ברוסיה, לא אפשרו את העברת התשלומים על הרבעון השני ל-2022, שהיו אמורים להתקבל עד 15 ביולי. הביטוח הלאומי טוען שהתשלומים לא הגיעו, למרות טענתם של נציגי קרן הפנסיה הרוסית שהועברו במלואם.

הביטוח הלאומי והאוצר הגיעו לסיכום על פתרון ביניים, שלפיו הביטוח הלאומי יפעל להעברת כספי הפנסיה כמקדמה על חשבון הכספים שעתידיים להתקבל מרוסיה, תוך קבלת שיפוי מהאוצר. בימים כתיקונם, התשלומים מועברים מדי רבעון מקרן הפנסיה ברוסיה לביטוח הלאומי עבור מבוטחים שזכאים לקבלם, ומשם לפרטי חשבונות הבנק האישיים.

כ-50 אלף קשישים מחבר העמים מקבלים קצבה של כ-300 שקלים בחודש שמועברת מרוסיה. התשלומים החלו ב-2018 כחלק שיתוף הפעולה הסוציאלי בין ישראל לרוסיה שקידמו ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בעקבות ההסכם, החל תהליך הקמת מערכת להעברת פנסיות לגמלאים שעלו לארץ עד 1993. מדובר בגמלאים שחיו בתקופת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות ולא היה להם חיסכון לפנסיה, ועלו לארץ לפני שהספיקו להסדיר תשלום כזה בפדרציה הרוסית, היורשת של רוסיה הסובייטית.

משרד האוצר האמריקאי הודיע ביום שישי שעבר שהוא מחריג את הסנקציות על כלל תשלומי הפנסיות של הפדרציה הרוסית, בתנאי שהם לא מתגוררים בתחומי הפדרציה הרוסית כיום ולא נתונים לסנקציות אישיות של ממשלת ארצות הברית. הוראת משרד האוצר האמריקאי הדגישה שההחרגה תהיה עבור העברות שמיות ישירות לזכאים בלבד, בדומה לאופן שבו הפנסיות משולמות כיום בישראל. עם זאת, הפיקוח על הבנקים עדיין לא פרסם פרטים על אופן ביצוע ההחרגה בישראל.

ביטוח לאומי סנקציות כלכליות עולים רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד