י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
'וי כחול' עממי

טוויטר בוחנת הצמדת תג מיוחד לגולשים שיוכיחו שאינם בוטים

חברת טוויטר שהואשמה ע"י מאסק בהסתרת הנתון האמיתי על מספר ה'בוטים' ברשת החברתית, עורכת בימים אלה ניסוי בתגיות אימות אישיות. "זו דרך לעזור לאנשים למצוא מידע מהימן ולתת להם יותר מידע לגבי סוגים שונים של חשבונות"

טוויטר בוחנת הצמדת תג מיוחד לגולשים שיוכיחו שאינם בוטים
טוויטר: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חוקרת האפליקציות ג'יין מנצ'ן טוענת כי טוויטר בוחנת תג פרופיל חדש עבור אנשים שאימתו את מספר הטלפון שלהם ובכך מקבלים אישור לכך שאינם 'בוטים'. טוויטר אכן אישרה את הדברים והסבירה שהצעד הוא כדי "לאפשר לאנשים להוסיף הקשר לחשבונות שלהם". זו עשויה להיות דרך לוודא שמשתמש מסוים אינו בוט. בנוסף, על פי טוויטר, זו "דרך לעזור לאנשים למצוא מידע מהימן ולתת להם יותר מידע לגבי סוגים שונים של חשבונות".

 

עם זאת, גם אם התוספת הזו אכן תצא משלב הניסוי ותגיע לכולם היא עדיין לא מספיקה, זאת מאחר שלפי מרכז העזרה של טוויטר, הרשת החברתית מאפשרת לקשר את אותו מספר טלפון עם עד עשרה חשבונות – כלומר, לא כל חשבון חייב להיות מקושר למספר טלפון שונה, וייתכן שעשרה חשבונות "מאומתים" מופעלים על ידי משתמש אחד ולא עשרה. בנוסף, עדיין ייתכן שמשתמשים רוכשים מספרי טלפון בזול רק כדי לאמת המוני חשבונות ואז להיפטר מהמספרים, כפי שקורה בקרב ספאמרים לעתים קרובות.

לטוויטר יש כבר כמה סימני פרופיל מיוחדים, כמו התג המאומת לחשבונות ראויים לציון, שניתן לאנשים כמו עיתונאים וידוענים, תג של בוטים-מסייעים בפלטפורמה וסימן לפקידי ממשלה ומדיה בחסות המדינה. ואולם, בעוד שתגיות אלה ניתנות לכמות מוגבלת של חשבונות, תג אימות מספר טלפון עשוי לשמש מיליוני חשבונות.

 

טוויטר בוטים חברתיים אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד