י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
החליט להתערב

נתניהו קורא לבן גביר וסמוטריץ' להתאחד: "אסור לקחת סיכון"

אחרי שהתלבט במשך שבועות ארוכים, החליט יו"ר 'הליכוד' להתערב בפיצול בימין וברקע הפריימריז הוא מפרסם הודעה - בה הוא קורא ל'ציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' לרוץ יחד בבחירות | סמוטריץ' מסכים עם נתניהו וקורא לשבת למו"מ כבר מחר; בן גביר מאשים: "הוא מעוניין בשיקלי"

נתניהו קורא לבן גביר וסמוטריץ' להתאחד: "אסור לקחת סיכון"
בנימין נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפיצול בין מפלגות הימין בציונות הדתית מעמיק - ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו החליט היום (שלישי) להתערב בפומבי, תוך שהוא קורא לאיחוד בין סמוטריץ' לבן גביר.

במשך שבועות יו"ר האופוזיציה התלבט ובדק האם כדאי לגוש שלו ש'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' ירוצו נפרד, וכעת מתברר שהחליט כי עדיף שלא לקחת את הסיכון מבחינתו שאחת המפלגות לא תעבור.

"לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם", אומר נתניהו בסרטון שהפיץ על רקע הפריימריז במפלגה של סמוטריץ'.

לדברי נתניהו, "אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת", ומוסיף: "איחוד הכוחות הוא צו השעה".

סמוטריץ' הגיב לפנייה של נתניהו, ואמר כי הוא "‏מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות", קרא לשותפו לשעבר בכנסת האחרונה.

בן גביר הגיב גם הוא, וכתב לנתניהו: "אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר". לטענתו, "בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכול כדי למצות את קולות הימין".

אלא שהמתיחות בין סמוטריץ' לבן גביר הולכת וגדלה, והשניים מחליפים האשמות בתקשורת. האחרון צפוי להודיע בקרוב על המשך צירוף מועמדים לרשימה הנפרדת, ואילו 'הציונות הדתית' קרובה לסיכום עם עמיחי שיקלי.

 

בנימין נתניהו מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד