כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
בדקה ה-90

הודעה חריגה: בנט שובר שתיקה ועוקץ את לפיד

בנט מפרסם הודעה חריגה ומפציר בנשיא ארה"ב ביידן שלא לחתום על הסכם עם איראן. על הדרך הוא עוקץ את לפיד ומחמיא לעצמו: "משך שנה הצלחנו למנוע כניעה אמריקנית לדרישות איראן" | במקביל, גנץ ממריא לארה"ב ויקיים סדרת פגישות

הודעה חריגה: בנט שובר שתיקה ועוקץ את לפיד
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שלפי הפרסומים קיבל לידיו את 'תיק איראן' עם נפילת הממשלה, שובר שתיקה ומתייחס לחתימת הסכם הגרעין המסמנת.

בנט מפרסם הערב (שלישי) הודעה חריגה שבה כתב: "אני קורא לנשיא ביידן ולממשל האמריקני, גם ברגע זה, בדקה ה-90, להימנע מחתימה על ההסכם עם איראן. הסכם זה יזרים כרבע טריליון דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות, ויאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה, בעוד כשנתיים בלבד".

בשלב זה עוקץ בנט את ראש הממשלה יאיר לפיד ואומר, "משך שנה, גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע את ידידינו בבית הלבן להימנע מכניעה לדרישות האיראניות, ואני מקווה שכך יהיה גם כעת".

"כך או אחרת", מבהיר בנט, "מדינת ישראל אינה צד להסכם, אינה מחויבת לשום מגבלה מכוח ההסכם הנרקם, ותפעל בכל הכלים למנוע התקדמות בתכנית הגרעין האיראנית".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ימריא ביום חמישי לביקור מדיני-ביטחוני בארה"ב. במהלך הביקור יקיים גנץ סדרת ביקור ופגישות בבסיס מפקדת סנטקום בפלורידה. במסגרת זו, יקבל סקירה על ההיבטים האופרטיביים בשיתופי הפעולה, וייפגש עם מפקד סנטקום, הגנרל מייקל קורילה.

ביום שישי ייפגש השר עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן בוושינגטון. במוצאי השבת ימריא שר הביטחון גנץ לביקור רשמי ביפן.

נפתלי בנט הסכם הגרעין האיראני בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד