ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אפקט שאיש לא צפה

בלתי נתפס: שרי השמאל נכנסו ושילמו בכסאותיהם

מכל שרי מפלגות השמאל שבקואליציה הנוכחית, נותרה רק אחת שבסבירות גבוהה תהיה בכנסת הבאה. שני שרים פרשו מרצונם מהחיים הפוליטיים ושלושה נוספים התבזו בפריימריז ונדחקו למקומות בלתי ריאליים | איך יתכן ומה ההיגיון מאחורי התוצאה הזאת

בלתי נתפס: שרי השמאל נכנסו ושילמו בכסאותיהם
בר לב, שי והורוביץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

איש לא צפה וגם עכשיו לא ממש מבין, איך שרי השמאל כולם מלבד אחת, שרת התחבורה מרב מיכאלי, לא יהיו ככל הנראה בכנסת הבאה, למרות שעשו את הבלתי ייאמן והצליחו אחרי שנים רבות משעממות באופוזיציה להיכנס לממשלה ולקואליציה ולהשפיע מתוכה.

במקום לתת להם על כך צל"ש ולגמול להם על כך, כולם סיימו בבוז את הפריימריז במפלגותיהם וחלקם אף נאלצו לפרוש מהחיים הפוליטיים כל אחד מסיבותיו. 

עוד לפני הפריימריז הודיעו השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' והשרה להגנת הסביבה, שניהם ממפלגת 'מרצ' כי לא יתמודדו לכנסת הבאה, ימים ספורים לפני שאולי במקרה או שלא פורסמו תחקירים אודותיהם ב'מעריב' וב'ידיעות אחרונות'.

היו"ר היוצא מהכנסת, ניצן הורוביץ. צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ.

בבחירות המקדימות שנערכו אמש לרשימת המפלגה הופתע היו"ר היוצא, ושר הבריאות ניצן הורוביץ לגלות שהגיע רק למקום 7 המרוחק והלא ריאלי לפחות לפי הסקרים. כך שנראה כי מתפקדי המפלגה באו גם עמו חשבון על רקע חוסר שביעות הרצון מתפקודו כשר וכראש מפלגה ששריין בה את ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי שאשמה במידה כזו או אחרת בנפילת הממשלה והיו מי שהפנו כלפיו אצבע מאשימה על השריון שלה מבלי להכירה לעומק - העיקר לגוון את הרשימה עם דמות ערבית.

עוד קודם לכן בפריימריז שנערכו במפלגת 'העבודה' לפני כשבועיים, הוכו שני השרים כי נדחקו למקום בלתי ריאלי ולא יראו את פני הכנסת הבאה. השניים הם השר לביטחון פנים עמר בר לב שנדחק מהמקום השני ברשימה למקום ה-9 ושר התפוצות נחמן שי שנדחק עוד יותר למקום ה-16. גם לשניים האלה אי אפשר ליחס קדנציה מפוארת עתירת מעש והישגים כי אם לא מעט התבטאויות ותקריות מביכות.

נחמן שי ובר לב. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

כך יצא מאת מסובב הסיבות שלמרות שמפלגות השמאל המובהקות ובייחוד 'מרצ', נכנסו לממשלה וניסו להשפיע בה, אנשיהם ספגו מכות אנושות מבחינה פוליטית, כאשר אך טבעי היה שציבור בוחריהם דווקא יעריך ויחזק אותם לקראת הבחירות הבאות. להבדיל מראשי מפלגות הימין שנכנסו לממשלת הכלאים הזאת שלא יכלו להוציא את אפם החוצה ועד היום, דווקא ראשי מפלגות השמאל הסתובבו בגאון בכל מקום והוחמאו על ההישג של הדחת נתניהו מהשלטון, אולם בפועל כשזה מגיע לידי הכרעה - הציבור מביע אכזבה ואי אמון.

בחירות לכנסת ה-25 פריימריז במרצ פריימריז בעבודה ממשלת השינוי ניצן הורוביץ נחמן שי עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד