ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הצדדים מחליפים מהלומות

התרגיל שמרתיח את וועדת הבחירות: "משחק מלחמה"

למרות שישראל כבר עברה כמה מערכות בחירות תוך כדי התפרצות הקורונה ועמדה בהן בצורה תקינה, במשרד הבריאות מבקשים לבצע תרגיל שמדמה התפרצות קורונה בבחירות בחודש הבא | בוועדת הבחירות זועמים: "בחר לערוך משחק מלחמה והתיימר לתרחש אירועים כביכול בתחום הבחירות"

התרגיל שמרתיח את וועדת הבחירות: "משחק מלחמה"
הצבעה בבחירות צילום: Jamal Awad/FLASH90

משרד הבריאות צפוי לקיים בחודש הבא תרגיל שמדמה התפרצות קורונה בזמן הבחירות בהשתתפות כמה משרדי ממשלה, אולם התרגיל מעורר זעם בקרב ראשי וועדת הבחירות המרכזית. כך מדווחת גילי כהן ב'כאן 11'.

לפי הדיווח, במהלך דיון ההכנה שהתקיים ביום חמישי האחרון, גורמים בוועדת הבחירות התרעמו על שילוב נושא הבחירות בתרגיל וטענו כי מדובר בהתערבות גסה בהליך. מנגד, גורמים במשרד הבריאות מדגישים כי מטרת התרגיל היא לשפר את ההיערכות לקראת גל קורונה נוסף בחודש אוקטובר - וכי נדרשת גם מחשבה הולמת על המשמעויות לקראת הבחירות. כך למשל, אחד הדברים שייבחנו הוא עטיית מסכות בקלפיות.

דובר ועדת הבחירות המרכזית מסר בתגובה ל'כאן': "כגוף שאמון על ניהול הבחירות לכנסת - הוועדה ניהלה כבר שני תרגילים 'על רטוב' של מערכת הבחירות תחת קורונה ובשיא התחלואה - מערכות שזכו לשבחים רבים ואיפשרו לכל אזרח לממש את זכותו להצביע, תוך מתן פתרונות מגוונים ויצירתיים".

הצבעה בקלפי קורונה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

עוד הוסיף ואמר: "כידוע, גורמי הממשלה אינם אמורים להתערב בבחירות, וכלל הסמכויות הרלוונטיות מצויות בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שהביעה תמיהה נוכח התנהלות משרד הבריאות, שאינו אמון על עריכת הבחירות, שבחר לערוך משחק מלחמה והתיימר לתרחש אירועים כביכול בתחום הבחירות וזאת מבלי להיוועץ או לערב כלל את ועדת הבחירות המרכזית האמונה הבלעדית על עריכתן וביצוען של בחירות במדינת ישראל".

ממטה ההסברה לקורונה במשרד הבריאות נמסר: "על פי הערכת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ישנו צפי לגל משולב של קורונה ושפעת בחודש אוקטובר, ועל כן ישנה היערכות של כלל הגורמים הרלוונטים במשרדי הממשלה השונים. במסגרת היערכות זו, נלקחים בחשבון מגוון רחב של גורמים משפיעים, ובכלל זה גם הסמיכות ליום הבחירות, כחלק בלתי נפרד ממכלול השיקולים".

ועדת הבחירות המרכזית בחירות לכנסת ה-25 משרד הבריאות תרגיל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד