ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
עלול להזיק לקמפיין

כאב הראש של נתניהו: הח"כ מצהיר 'אני שר המשפטים הבא'

הליכוד עדיין לא ניצח וכבר יש מי שעוסק בחלוקת התיקים ומשחק לידי שונאי נתניהו ומתנגדיו. מדובר בח"כ אמסלם, שנחשב לקול הבוטה והמשתלח ביותר ברשימה שהצליח לטפס גבוה בפריימריז ומצהיר בראיון כי הוא יתעקש לקבל את תיק המשפטים | האם נתניהו כבר יודע?

כאב הראש של נתניהו: הח"כ מצהיר 'אני שר המשפטים הבא'
נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גבות רבות הורמו עם הישמע תוצאות הפריימריז במפלגת הליכוד, כאשר חבר הכנסת דוד אמסלם טיפס מהמקום ה-16 בכנסת הנוכחית למקום הרביעי ברשימה העדכנית לכנסת ה-25.

לאורך הקמפיין לקראת הפריימריז שמר חבר הכנסת על שתיקה תקשורתית, אולם אתמול שבר שתיקה והתראיין ליעקב ברדוגו ודני זקן ברדיו 'גלי ישראל'. במהלך הראיון הצהיר חבר הכנסת דוד אמסלם כי הוא שר המשפטים הבא במידה ו'הליכוד' מרכיב את הממשלה הבאה. המראיינים תהו האם הוא לא מעדיף את תפקיד יו"ר הכנסת, אולם אמסלם אמר כי הוא מתעקש על תיק המשפטים.

"אני מכוון בממשלה הבאה להיות שר המשפטים, כדי לעשות רפורמה במערכת המשפט. בלי הרפורמה הזו אין לנו מדינה", אמר אמסלם. המגיש יעקב ברדוגו תהה: "אמרת לבנימין נתניהו שזה התפקיד אליו אתה מכוון?". ואמסלם השיב: "אני מניח שהוא שומע עכשיו". כלומר נתניהו מתעדכן לראשונה דרך התקשורת כי אמסלם מתכנן לו כאב ראש לא רגיל אחרי הבחירות.

אמסלם נואם במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כידוע לאמסלם היו בקדנציה החולפת אינספור חיכוכים ועימותים חריפים עם יושב ראש הכנסת המכהן מיקי לוי מ'יש עתיד' שהוציא אותו ממליאת הכנסת כמעט מידי יום דיונים, לאחר שאמסלם החציף כלפיו וזלזל בו במילים בוטות שלא נשמעו בכנסת כלפי יו"ר מאז הקמתה. הח"כ מהליכוד הבטיח לא פעם כי כאשר הליכוד ישוב לשלטון הוא יחליף את מקומו של לוי וידאג להשיב לו כגמולו ויוציא אותו מדי דיון כפי שנהג כלפיו.

בנאום שנשא בי"ג סיון השנה אמר אמסלם על השמאל במליאה: "כשנחזור לשלטון הם לא יקבלו בוועדות חצי ממה שמגיע לה. לא מכים אותנו, לא משפילים אותנו, לא דורסים אותנו, למרות שאנחנו רוב במדינת ישראל. אז הם יגידו תהיו ממלכתיים, לא, נגמר. בוועדת הכספים הגיע לנו 4 חברים, הם החליטו לתת לנו 2. הם יגידו לנו לתת שלושה, ניתן להם 1. הם הוציאו אותי כל יום 7 פעמים. אני אוציא את מיקי לוי 15 פעם".

סגנונו המשתלח של אמסלם פגע גם בשופטי עליון, עד כדי כך שנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות פרסמה מכתב גינוי לאמסלם. היה זה כאשר הח"כ תקף בחריפות מעל דוכן הכנסת את שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, בעקבות החלטתו בעתירה שהגיש לבג"ץ וקבע כי אין לו זכות עמידה. "אם הוא לא שתה איזה בקבוק ויסקי לפני שכתב (את ההחלטה - ק.ע.) אל תקראו לי דודי", כך אמסלם באמירה שעוררה סערה תקשורתית וזכתה לגינויים רבים.

נתניהו במליאת הכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

כך או כך, חתירתו של אמסלם לתפקיד שר המשפטים וביחוד האמירה הפומבית עוד בטרם ניצח הליכוד וגוש נתניהו את הבחירות, עשויה להוות נזק לקמפיין המפלגה כאשר מפלגות השמאל ומתנגדי נתניהו יהדהדו זאת בקמפיין ויזהירו את הבוחר מפני ממשלה בראשות נתניהו שבה ימונה אמסלם לשר המשפטים כעובדה מוגמרת.

מי שעשויים בסופו של דבר להתמנות לתפקיד במידה ונתניהו ישיג 61 אצבעות מקרב תומכיו הנאמנים, הם יריב לוין או אמיר אוחנה שכבר כיהן בעבר בתפקיד. או שמא אצל נתניהו כמו שלמדנו להכיר צפויות הפתעות ויתכן שיבחר לקדם חבר כנסת אחר לתפקיד, אולי את יואב קיש שטיפס פלאים מהמקום ה-21 למקום השביעי ופעל רבות למען הפלת הממשלה.

בחירות לכנסת ה-25 שר המשפטים דודי אמסלם בנימין נתניהו מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד